|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İlköğretim matematik öğretmenliği adaylarını matematik öğretiminde kullanılabilecek bilgi iletişim teknolojileri hakkında bilgilendirmektir. Öğrencinin bilgisayar destekli öğretim ile ilgili kavramları bilmesini, ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmesini, bilgisayar destekli öğretim materyallerini tanımasını ve bu materyallerin matematik dersi öğretimi için kullanabilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar destekli öğretim ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde yararlanılacak yazılımları kullanabilir. |
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bir dinamik matematik yazılımını çeşitli matematik kavramlarının özelliklerini analiz etmek için kolaylıkla kullanabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Dinamik matematik yazılımlarını kullanarak etkileşimli öğrenme ortamları oluşturabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Matematik öğretiminde teknolojinin önemi; Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) ve Dinamik Geometri Sistemleri (DGS) gibi yazılımların kullanımı, bu yazılımlar aracılığı ile etkileşimli etkinlikler üretme ve uygulama; öğrenci ürünlerini değerlendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgisayar destekli matematik öğretimine ve matematik öğretiminde kullanılan teknolojilere yönelik genel bilgiler; Dinamik Geometri Yazılımları ve Cebir Sistemlerinin tanıtımı. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
2 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminin avantajları ve dezavantajları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
3 | Cabri II programının araç çubuklarının tanıtımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
4 | Cabri II programında özel dörtgenlerin inşası | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
5 | Cabri II programında özel üçgenlerin inşası | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
6 | Cabri II programında üçgen merkezlerinin inşası. Euler doğrusunun gösterimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
7 | Cabri II programında simetri, öteleme, dönme gibi dönüşüm geometrisinin uygulanması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Rapor Hazırlama |
10 | Etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Rapor Hazırlama |
11 | Etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Rapor Hazırlama |
12 | Etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Rapor Hazırlama |
13 | Etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Rapor Hazırlama |
14 | Etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Rapor Hazırlama |
15 | Etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baki, A. (2002). Bilgisayar Destekli Matematik. Ceren Yayın Dağıtım. | |
2 | Tapan-Broutin, M. S. (2015). Bilgisayar Etkileşimli Geometri Öğretimi. Ezgi Kitabevi | |
3 | Doğan, M. Ve Karakırık, E. (2013). Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı. Nobel Yayın Dağıtım | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar ve Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |