|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DENİZ KAYA (denizkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, matematik öğretim sürecinde kullanılacak etkinlikleri tasarlama becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Matematiksel öğrenme etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirebilir ve bu etkinlikleri uygulayabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Örnek matematik etkinliklerini değerlendirebilir. |
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi; matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri; etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; örnek etkinlikleri değerlendirme; etkinlik geliştirme; etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi | Anlatım, tartışma ve soru-cevap |
2 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri | Beyin fırtınası, soru-cevap ve tartışma |
3 | Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması ve soru-cevap |
4 | Örnek etkinlikleri değerlendirme | Kaynak tarama, planlı grup çalışması, beyin fırtınası, soru-cevap ve tartışma |
5 | Etkinlik geliştirme (ortaokul matematik öğretim programı öğrenme alanı) | Beceri geliştirme, bireysel çalışma, anlatım ve soru-cevap |
6 | Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması ve soru-cevap |
7 | Sayılar ve işlemler öğrenme alanı ile ilgili etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması, soru-cevap, beyin fırtınası ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sayılar ve işlemler öğrenme alanı ile ilgili etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması, soru-cevap, beyin fırtınası ve tartışma |
10 | Cebir öğrenme alanı ile ilgili etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Grup çalışması, tartışma, soru-cevap ve anlatım |
11 | Cebir öğrenme alanı ile ilgili etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Grup çalışması, tartışma, soru-cevap ve anlatım |
12 | Geometri ve ölçme öğrenme alanı ilgili etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Problem çözme, grup çalışması, tartışma, soru-cevap ve anlatım |
13 | Geometri ve ölçme öğrenme alanı ilgili etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Problem çözme, grup çalışması, tartışma, soru-cevap ve anlatım |
14 | Veri işleme öğrenme alanı ile ilgili etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması, tartışma, soru-cevap, anlatım ve örnek olay |
15 | Olasılık öğrenme alanı ile ilgili etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Planlı grup çalışması, tartışma, soru-cevap, anlatım ve örnek olay |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Van de Walle, J., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2021). İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
2 | Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2018). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi (8. baskı). Ankara: Vizetek Yayıncılık. | |
3 | Dede, Y., Doğan, M. F. ve Aslan-Tutak, F. (2021). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, yardımcı kaynaklar, akıllı tahta veya projeksiyon, izometrik kağıt, fon karton, makas vb., mobil uygulamalar, cebir karoları, geometrik cimi açılımları, kesir takımı, geometri şeridi, noktalı kağıt, tangram, örüntü blokları ve ölçekli hacimler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2-10 | 2 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |