Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE 504 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE 504 Adı: MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Matematik eğitimi alanına özgü öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve etkin kullanma becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Matematik eğitimi alanına özgü çeşitli öğretim teknolojilerini kullanabilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Matematik öğretiminde kullanılabilecek öğretim materyallerinin tasarım ve geliştirme ilkelerini açıklayabilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğretim materyali tasarlayabilir, geliştirebilir ve matematik öğretiminde etkin bir şekilde kullanabilir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaları değerlendirebilir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğretim materyalleri ve özellikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Öğretim materyallerinin avantajları ve dezavantajları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Öğretim Materyallerinin Tasarımında dikkat edilecek unsurlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
4 Tasarım öğeleri ve ilkeleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Matematik Öğretiminde Öğretim Materyallerinin Kullanımı ve Önemi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Öğretim Materyallerinin Matematik Dersi Öğretim Programındaki Yeri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 MEB Ürün Kataloğunda Yer Alan Matematik Öğretim Materyalleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Teknoloji destekli çalışma yapraklarının tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
10 Teknoloji destekli çalışma yapraklarının tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
11 Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
12 Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
13 Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
14 Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
15 Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akkoç, H., (2006). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi-Grafik Analiz Yaklaşımı. Nadir Kitap
2 Yalın, H. İ., (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
3 Sarpkaya-Aktaş, G. (2019). Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımı. Pegem Akademi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon ve materyallerin geliştirilmesi için gerekli malzemeler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 2 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 5 15
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 121