|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DENİZ KAYA (denizkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, okul dışı ortamlarda matematik öğretimi ve bu ortamlara uygun öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi vermek, bir okul dışı öğrenme etkinliğinin planlanması, uygulanması ve değerlendirmesi aşamalarına örnek bir uygulamanın sağlanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul dışı öğrenmenin kapsamını açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Okul dışı öğrenme etkinlik uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Okul dışı matematik öğretimi etkinlik uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Okul dışı öğrenme ortamlarında proje tabanlı öğretim yönteminin kullanımını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Okul dışı öğrenme ortamlarında ortam temelli öğretim yönteminin kullanımını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Okul dışı öğrenme ortamlarında problem temelli öğretim yönteminin kullanımını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Bir okul dışı öğrenme etkinliğinin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesini yapabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda matematik öğretimi, okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, ortam temelli öğretim vb.); okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okul dışı öğrenme ortamları ve okul dışı öğrenme ortamlarının doğası | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması ve soru-cevap |
2 | Okul dışı öğrenmenin anlamı | Tartışma, ikili çalışma, soru-cevap ve anlatım |
3 | Okul dışı öğrenme ortamlarının ilkeleri | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması ve soru-cevap |
4 | Okul dışı öğrenme ortamlarının gelişimi (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.) | Kaynak tarama, anlatım, sunum ve beyin fırtınası |
5 | Okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik temel kavramlar/Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması ve soru-cevap |
6 | Okul dışı öğrenme ortamlarının işlevleri/Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması ve soru-cevap |
7 | Okul dışı öğrenme ortamları ve mekanları/Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Planlı grup çalışması, tartışma, soru-cevap ve anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul dışı öğrenme ortamları ve mekanları/Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Planlı grup çalışması, tartışma, soru-cevap ve anlatım |
10 | Okul dışı öğrenme ortamlarında yürütülen etkinlikler/Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması ve soru-cevap |
11 | Okul dışı öğrenme ortamlarının öğretim sürecinde kullanımına yönelik örnekler/Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması ve soru-cevap |
12 | Okul dışı öğrenme ortamları olarak TÜBİTAK Bilim ve Toplum Projeleri/Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Planlı grup çalışması, tartışma, soru-cevap ve anlatım |
13 | Okul dışı öğrenme ortamları olarak TÜBİTAK Bilim ve Toplum Projeleri/Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Planlı grup çalışması, tartışma, soru-cevap ve anlatım |
14 | Okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik yapılan araştırmalar/Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması ve soru-cevap |
15 | Okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik öğretmen görüşleri/Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması ve soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şen, A. İ. (2021). Okul dışı öğrenme ortamları (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
2 | Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1,2,3,4,5,6,7 ve 8.sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. | |
3 | Özden, Y. (2021). Öğrenme ve öğretme (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
4 | Dewey, J. (1907). School and society. Chicago: The University of Chicago Press. | |
5 | Dewey, J. (1997). Experience and education. New York: Touchstone Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, yardımcı kaynaklar, akıllı tahta veya projeksiyon, sunum hazırlama programları (power-point, google slides, libreoffice vb.), mobil uygulamaları ve sanal öğrenme nesneleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2-12 | 1 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |