|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Matematik öğretimini çeşitli zeka ve mantık oyunlarını kullanarak gerçekleştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oyun ve oyun türlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Matematik öğretiminde oyunların önemini fark ederek etkinliklerde kullanabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Matematikçiler tarafından geliştirilen oyunların özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Zekâ ve mekanik oyunları matematik öğretiminde kullanabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Sözel ve hafıza oyunlarını matematik öğretimine uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oyun ve Oyun Türleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Matematik ve Oyun İlişkisi, Matematiksel oyun türleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Matematik öğretiminde oyunların önemi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Mantık ve Zeka oyunları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Akıl yürütme ve İşlem Oyunları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Sözel ve Hafıza oyunları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Matematikçilerin ürettikleri oyunlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mantık ve Zeka oyunları ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
10 | Akıl yürütme ve İşlem Oyunları ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
11 | Sözel oyunlar ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
12 | Hafıza Oyunları ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
13 | Teknoloji destekli matematik oyunları ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
14 | Geometrik ve Mekanik oyunlar ile etkinliklerin tasarlanması, sınıf ortamında uygulanarak tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
15 | Ders ile ilgili genel değerlendirmenin yapılması | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arduç, A. (2006). Matematik Oyunları. Altın Nokta Yayınları. | |
2 | Taştepe, M. ve Aksoy N. C. (2021). Oyun ve Matematik Eğitimi. Nobel Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon ve Oyunların hazırlanması için kullanılan kırtasiye malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |