|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Matematik eğitimi alanına özgü öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve etkin kullanma becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Matematik eğitimi alanına özgü çeşitli öğretim teknolojilerini kullanabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek öğretim materyallerinin tasarım ve geliştirme ilkelerini açıklayabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğretim materyali tasarlayabilir, geliştirebilir ve matematik öğretiminde etkin bir şekilde kullanabilir. |
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaları değerlendirebilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretimin de kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğretim materyalleri ve özellikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Öğretim materyallerinin avantajları ve dezavantajları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Öğretim Materyallerinin Tasarımında dikkat edilecek unsurlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Tasarım öğeleri ve ilkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Matematik Öğretiminde Öğretim Materyallerinin Kullanımı ve Önemi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Öğretim Materyallerinin Matematik Dersi Öğretim Programındaki Yeri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | MEB Ürün Kataloğunda Yer Alan Matematik Öğretim Materyalleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teknoloji destekli çalışma yapraklarının tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
10 | Teknoloji destekli çalışma yapraklarının tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
11 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
12 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
13 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
14 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
15 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek somut öğretim materyallerinin tasarlanması ve sınıf ortamında tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sarpkaya-Aktaş, G. (2019). Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımı. Pegem Akademi | |
2 | Yalın, H. İ., (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
3 | Akkoç, H., (2006). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi-Grafik Analiz Yaklaşımı. Nadir Kitap | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon ve materyallerin geliştirilmesi için gerekli malzemeler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |