|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretmen adaylarının matematiğin kendine özgü olan sembollerini ve terminolojisini fark etmelerini, etkili ve doğru kullanmalarını sağlamaktır. Matematik dilini, matematiğin kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili şekilde kullanabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Matematiksel sembol ve terminolojiyi etkili ve doğru kullanabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Matematik dilini kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili kullanabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Matematiksel düşünceleri farklı temsiller ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlayabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Matematik sembollerinin ve terminolojisinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Matematiksel kavramların tanımlarının, sembol ve terimlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Matematiksel dilin Matematiğin kendi içinde ve farklı disiplinlerde etkili bir biçimde kullanımının incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Matematiksel kavramların farklı temsil biçimleri ile ifade edilmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Günlük dilin, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dilin, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunun yorumlanması ve tartışılması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Problem çözme ve yazma çalışmalarının yapılması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Matematik sınıflarındaki örnek söylemlerin incelenmesi ve tartışılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
10 | Matematik sınıflarındaki örnek söylemlerin öğrencilerin kavram yanılgıları açısından incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
11 | Günlük hayatla ilişkilendirilmiş, beceri temelli problemlerin incelenmesi ve yazma çalışmalarının yapılması | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
12 | Matematik sınıflarında gerçekleşebilecek örnek söylemlerin yazılması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
13 | Matematik sınıflarında gerçekleşebilecek örnek söylemlerin yazılması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
14 | Matematik sınıflarında gerçekleşebilecek örnek söylemlerin yazılması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
15 | Matematik sınıflarında gerçekleşebilecek örnek söylemlerin yazılması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bingölbali, E., ve Özmantar, M. F. (2014). Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Pegem Akademi: Ankara. | |
2 | Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Derya Kitabevi, Trabzon. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar ve Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |