Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE 508 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE 508 Adı: MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının matematiğin kendine özgü olan sembollerini ve terminolojisini fark etmelerini, etkili ve doğru kullanmalarını sağlamaktır. Matematik dilini, matematiğin kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili şekilde kullanabilme becerilerini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Matematiksel sembol ve terminolojiyi etkili ve doğru kullanabilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Matematik dilini kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili kullanabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Matematiksel düşünceleri farklı temsiller ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlayabilir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Matematik sembollerinin ve terminolojisinin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Matematiksel kavramların tanımlarının, sembol ve terimlerinin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Matematiksel dilin Matematiğin kendi içinde ve farklı disiplinlerde etkili bir biçimde kullanımının incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
4 Matematiksel kavramların farklı temsil biçimleri ile ifade edilmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Günlük dilin, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dilin, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Matematiksel düşüncelerin doğruluğunun yorumlanması ve tartışılması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 Problem çözme ve yazma çalışmalarının yapılması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Matematik sınıflarındaki örnek söylemlerin incelenmesi ve tartışılması Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
10 Matematik sınıflarındaki örnek söylemlerin öğrencilerin kavram yanılgıları açısından incelenmesi Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
11 Günlük hayatla ilişkilendirilmiş, beceri temelli problemlerin incelenmesi ve yazma çalışmalarının yapılması Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
12 Matematik sınıflarında gerçekleşebilecek örnek söylemlerin yazılması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
13 Matematik sınıflarında gerçekleşebilecek örnek söylemlerin yazılması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
14 Matematik sınıflarında gerçekleşebilecek örnek söylemlerin yazılması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
15 Matematik sınıflarında gerçekleşebilecek örnek söylemlerin yazılması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bingölbali, E., ve Özmantar, M. F. (2014). Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Pegem Akademi: Ankara.
2 Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Derya Kitabevi, Trabzon.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar ve Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 2 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 5 15
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 121