Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Üstün yetenekle ilgili temel ilkeleri bilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Üstün yetenekli öğrencilere yönelik matematik eğitimi hakkında fikir sahibi olur |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-24 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 |
Üstün yetenekli öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeleri; üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri; üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde üstün yetenekli öğrencilerinin desteklenmesi, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; üstün yetenekli öğrencilerle uygulamalar ve değerlendirme. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeler |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
2 |
Üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
3 |
Üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
4 |
üstün yetenekli öğrencinin avantajları ve dezavantajları. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
5 |
Matematik dersinde üstün yetenekli öğrencilerinin desteklenmesi. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
6 |
Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
7 |
Üstün yetenekli öğrencilerle uygulamalar ve değerlendirme |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Üstün yetenekli öğrencilerde problem çözme |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
10 |
Üstün yetenekli öğrenciler için Matematiksel görevler ve tasarımları |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
11 |
Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
12 |
Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
13 |
Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
14 |
Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
15 |
Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
USTUN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN UYGULANAN FARKLILAŞTIRILMIŞ MATEMATİK EĞİTİM PROGRAMLARI |
2 |
Creativity in mathematics and the education of gifted students (Roza Leikin, Abraham Berman, Boris Koichu) |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|