Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE 510 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE 510 Adı: ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Üstün yetenekli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Matematik eğitiminde üstün yetenekli öğrencilerle yapılan uygulamalar hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Üstün yetenekle ilgili temel ilkeleri bilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Üstün yetenekli öğrencilere yönelik matematik eğitimi hakkında fikir sahibi olur PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-24 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Üstün yetenekli öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeleri; üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri; üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde üstün yetenekli öğrencilerinin desteklenmesi, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; üstün yetenekli öğrencilerle uygulamalar ve değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
2 Üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
3 Üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
4 üstün yetenekli öğrencinin avantajları ve dezavantajları. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
5 Matematik dersinde üstün yetenekli öğrencilerinin desteklenmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
6 Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
7 Üstün yetenekli öğrencilerle uygulamalar ve değerlendirme Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Üstün yetenekli öğrencilerde problem çözme Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
10 Üstün yetenekli öğrenciler için Matematiksel görevler ve tasarımları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
11 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
12 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
13 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
14 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
15 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 USTUN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN UYGULANAN FARKLILAŞTIRILMIŞ MATEMATİK EĞİTİM PROGRAMLARI
2 Creativity in mathematics and the education of gifted students (Roza Leikin, Abraham Berman, Boris Koichu)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 0 0 0
2.Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
3.Laboratuvar Sınavı 0 0 0
4.Sunum 5 1 60
5.Rapor 0 0 0
6.Seminer 0 0 0
7.Performans Ödevi 5 1 60
8.Dönem Ödevi 0 0 0
9.Proje 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 1 5 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 5 5
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0 0 0
Sözlü Sınav 0 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
0
0
Toplam İş Yükü 123