|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HASAN ÇOKÇALIŞKAN (hasancokcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NERİMAN KARTAL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; öğrencilere matematiğin temel kavram ve prensiplerini kavratmak, gerçek dünyadaki uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde matematiğin temel prensip ve kavramlarını uygulama boyutuna dönüştürebilmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Matematiğin tanımını yapar ve diğer bilim dalları açısından matematiğin önemini ifade eder. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sayı kavramının tanımını yapar ve bu kavram doğrultusunda problem çözümü ve uygulama yapar. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Birinci ve ikinci dereceden denklemlerin çözümünü yapar ve bunları gerçek dünyadaki problemlerin çözümünde uygular. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Fonksiyon kavramını tanımlar ve fonksiyonların özelliklerini analitik ve görsel olarak ifade eder. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonları tanımlar. Bu fonksiyonların fizik, biyoloji ve ekonomi gibi alanlarda kullanımını kavrar. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Limit kavramını tanımlar ve gerçek dünyadan örneklerini verir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Süreklilik kavramını tanımlar ve bu kavramın önemini anlar. Gerçek dünyaya uygular. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sayılar; | Anlatma Yöntemi |
| 2 | bağıntılar | Anlatma Yöntemi |
| 3 | birinci ve ikinci derece denklem çözümleri | Anlatma Yöntemi |
| 4 | fonksiyon tanımı ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
| 5 | trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonlar | Anlatma Yöntemi |
| 6 | trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonlar | Anlatma Yöntemi |
| 7 | limit | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | fonksiyonlarda limit | Anlatma Yöntemi |
| 10 | fonksiyonlarda limit | Anlatma Yöntemi |
| 11 | fonksiyonlarda limit | Anlatma Yöntemi |
| 12 | limitte belirsizlik durumları, | Anlatma Yöntemi |
| 13 | limitte belirsizlik durumları, | Anlatma Yöntemi |
| 14 | süreklilik özellikleri ve türleri. | Anlatma Yöntemi |
| 15 | süreklilik özellikleri ve türleri. | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Balcı, M. (2021). Genel Matematik 1, Palme Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı ve not defteri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 70 | ||