|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEYMA AKKAYA DEVİREN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin Fizik lisans öğrenimlerindeki elektrik ve manyetizma temel bilgi alt yapısını hazırlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Elektrik yükün özelliklerini ve elektrik alanı açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Elektrik akısı ve Gauss Yasasını tanımlayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Amper kanununu manyetik alanlarda kullanabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Faraday ve Lenz Yasası ile ilgili problemleri çözebilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Kapasitörler ve dielektrikleri detaylı tanımlayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen ve Teknoloji Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Elektrik akımı ve direnç konularında ilgili problemleri çözebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Elektrostatik: yükler ve alanlar. Elektrik potansiyeli. İletkenlerin çevresindeki elektrik alanlar, elektrik akımları. Hareketli yüklerin alanları. Magnetik alan. Elektromagnetik indüksiyon ve Maxwell denklemleri. Madde içinde elektrik ve magnetik alanlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Elektromanyetizma, Elektriksel Yük | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 2 | Coulomb Kanunu, Elektrik Yük Korunumu | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 3 | Elektriksel Alan, Elektriksel Alana Konulmuş Nokta Bir Yük | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 4 | Gauss Kanunu ve Gauss Kanununun Bazı Uygulamaları | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 5 | Elektriksel Potansiyel, Potansiyel ve Elektrik Alan | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 6 | Kapasitans | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 7 | Dielektrik | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Akım, Direnç Ohm Kanunu | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 10 | Elektromotor Kuvvet | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 11 | Manyetik Alan, Akım Üzerine Etkiyen Manyetik Kuvvet | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 12 | Hall Olayı, Siklatron, Sinkratron | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 13 | Manyetik Alan ve Akım Biot Savart Yasası, Amper Kanunu | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 14 | Faraday İndüksiyon Kanunu, Lenz Kanunu, İndüksiyon | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 15 | Özindükleme, Enerji ve Manyetik Alan | Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney Yapma, Grafik Çizme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bekir Karaoğlu. (2020). Üniversiteler için Fizik. Seçkin yayıncılık | |
| 2 | Halliday, D. & Resnick, R. (2002). Çeviri Editörü: Yalçın, C. Fiziğin Temelleri. Ankara: Arkadaş Yayınevi. | |
| 3 | Serway, R.A. (1990). Çeviri Editörü: Çolakoğlu, K. Fen ve Mühendislik için Fizik. Ankara: Palme Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon Aleti, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||