|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İBRAHİM ERDOĞAN (ibrahimerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamalar hakkında bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan strateji,yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan strateji,yöntem, teknik, materyal ve uygulamaları sınıflandırabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-9 Laboratuvar deneyleri ve etkinlikleri ile ilgili bilgi ve becerileri meslek hayatında uygular. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan strateji,yöntem, teknik, materyal ve uygulamaları uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Fen Bilgisinde en uygun öğretim yöntemini seçmede olumlu tutum sergileyebilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders ile fen öğretimi ve fen öğretiminde kullanılan öğretim stratejileri (araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim stratejisi, argümantasyon, kavram karikatürleri, öğrenme döngüsü (5E ve 7E); probleme dayalı öğretim yöntemi, proje tabanlı öğretim yöntemi,) hakkında temel kavramlar açıklanmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
| 2 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
| 3 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
| 4 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
| 5 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
| 6 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
| 7 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğretim stratejisi, yöntem, teknik, materyal ve uygulamaların verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
| 10 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
| 11 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
| 12 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
| 13 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
| 14 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
| 15 | Öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve mikro öğretim ile uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Laboratuvar Yöntemi Mikro Öğretim ile Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ayvacı, Ş. (2020). Fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
| 2 | Çepni, S. (2019). Fen ve teknoloji öğretimi (Kuramdan uygulamaya). Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
| 3 | Bahar, M., Aydın, F., Polat, M. ve Bertiz, H. (2013). Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları I-II, Pegem Akademi, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (akıllı tahta vb.) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8---16 | 3 | 60 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 172 | ||