Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Hızlı ve doğru bir şekilde nota okuyabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir.
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 |
Doğru ve hızlı nota okuma becerisini, doğru ve güzel şarkı söyleme becerisine dönüştürebilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
|
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Şarkı söylemede entonasyonu etkileyen faktörler. Nefes- ses bağlantısı çalışmaları. Artikülasyon. Dil ve konuşma çalışmaları. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Eserlerin teknik ve müzikal analizi. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Eserlerin partilerini ses gruplarınca ayrı ayrı çalışma ve birleştirme. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Ses gruplarının karşılaştığı teknik zorlukların çözümüne ilişkin çalışmalar. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi.Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Çalışılan eserin stil özelliklerine uygun seslendirilmesi. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Çalışılan eserlerin dinamiklerine (nüanslarına) uygun seslendirilmesi. Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. Eserler üzerinde artikülasyon ve homojenite çalışmaları .Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler.Koro- şef uyumu çalışmaları. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Şarkı söylemede entonasyonu etkileyen faktörler. |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Artikülasyon. |
Anlatma Yöntemi |
3 |
Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. |
Planlı Grup Çalışması |
4 |
Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. |
Planlı Grup Çalışması |
5 |
Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. |
Planlı Grup Çalışması |
6 |
Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. |
Planlı Grup Çalışması |
7 |
Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. |
Planlı Grup Çalışması |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. |
Planlı Grup Çalışması |
10 |
Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. |
Planlı Grup Çalışması |
11 |
Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. |
Planlı Grup Çalışması |
12 |
Türk ve Dünya koro literatüründen örnekler. |
Planlı Grup Çalışması |
13 |
Eserlerin teknik ve müzikal analizi. |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 |
Eserlerin teknik ve müzikal analizi. |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 |
Eserlerin teknik ve müzikal analizi. |
Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Atalay, A. (2010). Polifonik Koro İçin 10 Parça, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. |
2 |
Canselen, F. (2003). Koro ve Orkestra Eserleri, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Egüz, S. (1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Egüz, S. (1981). Toplu Ses Eğitimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Sun, M. (2005). Gençlik Koroları İçin Koro Dağarcığı, Sun Yayınevi, Ankara.
Yıldız, N. (2005). İki ve Üç Sesli Türküler, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
________. (2000). Twentieth Century Hungarian Choral Works, Budapest. |