Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 211 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 211 Adı: BATI MÜZİĞİ TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Batı müzik kültürünün geçirmiş olduğu evreleri ve tarihsel kökleri bilmek. Orta Çağ, Rönesans, Barok, Klasik, Romantik dönem ile 20.yy ve günümüze kadar olan süreçteki farklı oluşum ve gelişen akımları tanımak. Bu süreçteki Batı müzik kültürünün müzik teorisi, çalgıları, oluşan müzik türleri ve başlıca bestecilerini tanıyarak dönemlere göre farklılaşan siyasi ve sosyal özellikler ve birbiriyle olan sanatsal ilişkileri bilmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Batı müzik kültürünün geçirmiş olduğu evreleri ve tarihsel kökleri bilme. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Orta Çağ, Rönesans, Barok, Klasik, Romantik dönem ile 20.yy ve günümüze kadar olan süreçteki dönem ve akımları bilme. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Müzikte ulusal akımların doğuşunu, gelişimini ve müzik yapıtları üzerindeki etkilerini kavrayabilme, PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Batı Müziği Tarihi dersine giriş. Dersin tanımı, içeriği, işleniş biçimi, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Terimler ve kavramlar.Tarih Öncesi Çağlarda ve İlk Çağ uygarlıklarında müziğin yeri ve önemi.Erken Orta Çağ, Romanesk ve Gotik Dönem müziğinin tarihsel gelişimi. Müzik yazıları, sözel ve çalgısal müzik, çoksesli müziğin doğuşu ile ilgili gelişmeler.Rönesans Döneminde Güzel Sanatlar ve dönem müziğinin genel özellikleri.Operanın doğuşu ve Barok dönem. Barok sanatın kültürel temelleri. Barok Dönem müziğinin genel özellikleri, türleri ve bestecileri.Klasik dönem. Klasik dönem sanatın kültürel temelleri. Klasik dönem müziğinin genel özellikleri, türleri ve bestecileri.Romantik dönem. Romantik dönem sanatın kültürel temelleri. Romantik dönem müziğinin genel özellikleri. Romantik dönem türleri ve erken romantik dönem bestecileri.Romantik Dönem bestecileri: Schumann, Chopin, Mendelssohn, Brahms, Liszt, Wagner ve diğerleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Batı Müziği Tarihi dersine giriş. Dersin tanımı, içeriği, işleniş biçimi, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Terimler ve kavramlar. Anlatma Yöntemi
2 Tarih Öncesi Çağlarda ve İlk Çağ uygarlıklarında müziğin yeri ve önemi. Anlatma Yöntemi
3 Erken Orta Çağ, Romanesk ve Gotik Dönem müziğinin tarihsel gelişimi. Müzik yazıları, sözel ve çalgısal müzik, çoksesli müziğin doğuşu ile ilgili gelişmeler. Anlatma Yöntemi
4 Rönesans Döneminde Güzel Sanatlar ve dönem müziğinin genel özellikleri. Anlatma Yöntemi
5 Operanın doğuşu ve Barok dönem. Barok sanatın kültürel temelleri. Barok Dönem müziğinin genel özellikleri, türleri ve bestecileri. Anlatma Yöntemi
6 Klasik dönem. Klasik dönem sanatın kültürel temelleri. Klasik dönem müziğinin genel özellikleri, türleri ve bestecileri. Anlatma Yöntemi
7 Romantik dönem. Romantik dönem sanatın kültürel temelleri. Romantik dönem müziğinin genel özellikleri. Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Romantik dönem türleri ve erken romantik dönem bestecileri. Anlatma Yöntemi
10 Romantik Dönem bestecileri: Schumann, Chopin, Mendelssohn, Brahms, Liszt, Wagner ve diğerleri. Anlatma Yöntemi
11 Ülkelerinin Ulusal Müziğini yaratanlar: Rus Beşleri ve diğerleri. Empresyonizm: Debussy ve Ravel. Anlatma Yöntemi
12 20. Yüzyıl müziği, özgürlükler çağı ve atonalite. Ekspresyonizm, Yeni Klasikçilik, Folklorizm ve diğer akımlar. Anlatma Yöntemi
13 Yeni müzik anlayışı ve müzik yazıları. Besteciler, eserleri, uygun örnekleri dinleme. Anlatma Yöntemi
14 Türkiye’de çoksesli müzik, yeni gelişmeler, kurumlar ve ilk kuşak besteciler, Türk Beşleri. Anlatma Yöntemi
15 Eğitim müziğinde kullanılabilecek eser örnekleri. Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak I-V Cilt, Pan Yayıncılık, İstanbul 2002.
2 İlyasoğlu E.,(2003). "Zaman İçinde Müzik" Yapı Kredi Yayınları, 7. baskı
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak I-V Cilt, Pan Yayıncılık, İstanbul 2002. GRIFFITHS Paul, Batı Müziğinin Kısa Tarihi, Çev. M. Halim Spatar, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2010.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 16 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 62