|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DAVUT SARITAŞ (davutsaritas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; yeşil kimya başta olmak üzere çevre dostu kimyasal yaklaşımları tanıtmak, kimyasal atıkların neden olduğu çevre kirliliklerinin ve bunların giderilmesinde kimyanın önemini kavratmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yeşil kimyayı ve uygulamalarını örnekler vererek açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Çevre kirliliğini ve çeşitlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Çevre kirliliğine neden olan kimyasalları sınıflandırabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Çevre kirliliğinin önlenmesinde kimyanın işlevini ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar; kimyasallara maruz kalma yolları; çevrenin kimyasallarla kirlenmesi; kimyasalların zehirleyici etkileri, kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri, kimyasalların çevre üzerindeki etkileri; radyoaktivite, radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenme. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yeşil Kimya | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 2 | Yeşil Kimya-II | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 3 | Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 4 | Kimyasallara maruz kalma yollar | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 5 | Çevrenin kimyasallarla kirlenmesi | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 6 | Kimyasalların zehirleyici etkileri | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 7 | Kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kimyasalların çevre üzerindeki etkileri | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 10 | Radyoaktivite | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 11 | Radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenme | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 12 | Ödev sunuları ve değerlendirme-I | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 13 | Ödev sunuları ve değerlendirme-II | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 14 | Ödev sunuları ve değerlendirme-III | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 15 | Ödev sunuları ve değerlendirme-IV | Anlatım, Tartışma, Soru ve Cevap, Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çınar, Ö. (2013). Çevre Kirliliği ve Kontrolü. Ankara: Nobel | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projektör, Eğitici Sunuları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9-14 | 1 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 9-14 | 1 | 30 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 13 | 39 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||