|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, ortaokul fen bilimleri öğretim programları ve yükseköğretim programlarında yer alan fen konularının ve bu konuların teknolojideki uygulamalarının önemi kavratmak, bu sayede doğayı tanımak, yorumlamak ve günlük yaşantıda örnekleyebilmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bor elementi ve kaynağının önemini kavrar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Elektromanyetik dalgaların canlılar üzerindeki etkileri yorumlar. |
PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Fiberoptik, fotoelektrik, görüntüleme teknikleri, güneş pilleri ve uygulama alanları ve çalışma prensiplerini kavrar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Kuantum ve felsefesi, nanoteknoloji, nükleer enerji, sensörler, süperiletkenler ve yarıiletkenler konularının önemini daha iyi kavrar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yarı iletkenler ve teknolojileri, laser teknolojisi, süper iletkenler ve kullanım alanları; X-ışınları ve teknolojisi, iletişim teknolojisi; değişik fiziksel sensörler, nanoteknoloji; GPS ve radar teknolojisi, görüntüleme teknikleri ve araçları (ultrason, NMR, tomografi, sintilasyon, elektron ve tarama mikroskopları); teknoloji ve sera gazları; su üretme teknolojileri; ilaç teknolojisi; kimyasal temizlik malzemeleri ve üretim teknolojileri; kimyasal kirlilik ve önleme teknolojileri; GDO teknolojisi; kök hücre teknolojisi; ilaç ve kozmetik ürünler teknolojisi; hazır gıda teknolojsi; biyolojik sensörler; genetik kopyalama; biyoinformatik. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 2 | Hologramlar | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 3 | Cern Deneyleri | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 4 | Elektromanyetik Dalgaların Canlılar Üzerindeki Etkisi | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 5 | Fiber Optik | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 6 | Fotoelektrik Etki | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 7 | Görüntüleme Teknikleri | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Güneş Pilleri | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 10 | Nükleer Enerji | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 11 | Radar Sistemleri ve Hayalet Uçaklar | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 12 | Sensörler | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 13 | Süperiletkenler | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 14 | Bor Madeni | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 15 | STEM Uygulamaları | Soru Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Benzetim, Proje Sunumu, Tartışma, Rapor Hazırlama, Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Şevki Ayvacı, H. & Çepni, S. (2020). Bilim Teknolojideki Uygulamaları. Pegema Yayıncılık | |
| 2 | Michio, K. (2011). Geleceğin Fiziği. Odtü Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon Aleti, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 3-14 | 8 | 40 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 3 | 27 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||