| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Enerji çeşitleri ve üretim kaynakları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Fosil kökenli enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında geniş ve detaylı bilgi sahibi olur |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 |
Ülkemizde ve Avrupa Birliğindeki enerji potansiyeli hakkında bilgi sahibi olurlar |
PÇ-24 Toplumun ve dünyanın gündemindeki
olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Enerji tanımı, Enerji Kaynakları, Yenilenemez enerji, Fossil yakıtlar, Yenilenebilir enerji kaynakları; güneş enerjisi, hidroelektrik enerji, biyokütle enerji kaynakları, jeotermal enerji, rüzgar enerjisi, deniz kökenli yenilenebilir enerji, nükleer enerji, hidrojen enerjisi, enerji-çevre ilişkisi |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin genel ilkeleri, önemi, öğrencilerin hedef, içerik, süreç ve değerlendirmelerden haberdar edilmesi Enerji ve enerji çeşitlerinin hakkında genel bilgi verilmesi |
Anlatma Yöntemi |
| 2 |
Yenilenebilir enerji kaynakları ve Yenilenemez Enerji Kaynakları hakkında bilgi verilmesi ve arasındaki farkların tespit edilmesi. Enerji Kaynaklarının Sınıflandırılması |
Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 3 |
Fosil Yakıtlar. Türkiye ve Dünyadaki fosil yakıtların durumu |
Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 4 |
Elektrik Enerjisi ve kullanım alanları |
Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 5 |
Güneş Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 6 |
Rüzgar Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 7 |
Hidroelektrik Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Jeotermal Enerji kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 10 |
Hidrojen Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 11 |
Deniz kökenli Enerji Kaynakları kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 12 |
Biyokütle Enerjisi kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 13 |
Nükleer Enerji kullanım alanları, avantajları ve dezavantajları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 14 |
Dünyada ve Türkiyede enerji üretim ve tüketimi. Enerji Politikaları |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 15 |
Enerji-Çevre ilişkisi, sera etkisi |
Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi
Soru-Cevap |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Hüseyin Öztürk, Birsen Yayınevi |
| 2 |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları İsmet Akova NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı |