|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının incelenmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir ders kitabında olması gereken özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bir ders kitabının fiziksel- görsel-dil anlatım-eğitsel tasarımı arasındaki ilişki kurabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bir ders kitabını fiziksel- görsel-dil anlatım-eğitsel tasarım özelliklerine göre analiz edebilir. |
PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-15 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Konu alanına yönelik eğitim-öğretimle ilgili yazılı dokümanları tanımalarını ve çağdaş öğrenme kuramlarına uygun dokümanları geliştirmelerini ve inceleme kriterlerini tanıyıp değerlendirebilme becerilerini kazanmalarını sağlamak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme dersinin amacı ve kapsamı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Ders kitabının özellikleri ve ders kitabında aranan yeterlilikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Ders kitabının özellikleri ve ders kitabında aranan yeterlilikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Ders kitabının özellikleri: Fiziksel tasarım, görsel tasarım | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Ders kitabının özellikleri: Fiziksel tasarım, görsel tasarım | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Dil anlatım ve eğitsel tasarım | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Dil anlatım ve eğitsel tasarım | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ders kitaplarının eğitsel tasarımı bakımından incelenmesi | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Ders kitaplarının öğretme-öğrenme süreci açısından incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Ders kitaplarının ölçme değerlendirme açısından incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Fen Bilgisi 5. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Fen Bilgisi 6. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Fen Bilgisi 7. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Fen Bilgisi 8. sınıf ders kitaplarının, taşıması gereken özelliklere göre incelenmesi. | Doküman Analizi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Konu Alanı DERS KİTABI İNCELEME KILAVUZU / Fen Bilgisi 4 - 8 Prof. Dr. Ziya Kılıç / Basri Atasoy, NOBEL YAYIN DAĞITIM | |
| 2 | Kılıç, Abdurrahman vd., (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegema Yay., Ankara. Ataman, Ayşegül, (2001). | |
| 3 | Çepni, S. (2019). Fen ve teknoloji öğretimi (Kuramdan uygulamaya). Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta vb.) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 121 | ||