|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OKTAY KIZKAPAN (okizkapan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADRİYE BAYRAM, MAHMUT POLAT, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Fen bilgisi öğretmen adaylarına, fen ve teknoloji kaynaklı sorunlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fen ve Teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesini sıralayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde Fen ve teknoloji dersi alan (Fizik, kimya, biyoloji, yer bilimleri vb.) bilgisine sahiptir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Fen ve Teknolojik gelişmeler ile sorunların etkilerini farkeder. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Fen ve Teknoloji kaynaklı gelişmeler ile sorunların olumlu-olumsuz yönlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak problemleri çözer. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fen ve teknolojik gelişmelerin tarihçesi, Fen ve teknolojideki gelişmeler ile sorunların olumlu ve olumsuz etkileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma ve derse giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Bilim ve Teknolojinin Tarihsel Gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Tarımda Teknolojik Yenilikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Genetik Mühendisliği ve Yapay Hücreler | Sunum, soru – cevap, beyin fırtınası |
| 5 | Elektronik ve Otomasyon Teknolojileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Sağlık Teknolojilerindeki Gelişmeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | İklim Değişikliği ve Sera Gazları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Teknolojinin İnsan Sağlığına Etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Gıda Güvenliği ve Teknoloji | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Teknoloji ve Sosyal Medya | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Teknoloji ve Felaket Senaryoları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Geleceğin Teknolojileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Teknoloji ve Etik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çepni, S., Ayvacı, H. Ş., Bacanak, A. (1999). Fen teknoloji ve toplum, Trabzon: Celepler Matbaacılık | |
| 2 | Meydan, A., Durmaz, A. (2021). Sosyal değişim sürecinde bilim, teknoloji ve toplum. Ankara: Pegem akademi | |
| 3 | Polat, F. (2011). Biyolojide özel konular. Ankara: Pegem Akademi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı tahta vb) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||