|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MAHMUT POLAT (mpolat@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADRİYE BAYRAM, MAHMUT POLAT, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğretmen adaylarına sınıf içi öğrenmelerde ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanabilme becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ölçme Değerlendirmeyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Geleneksel ölçme değerlendirme yaklaşımlarına dayalı araçları hazırlayabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Tamamlayıcı (çok yönlü) ölçme değerlendirme yaklaşımlarına dayalı araçları hazırlayabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-7 Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar, öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük tamamlayıcı araçlar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ölçme değerlendirme kavramlarının tanımı, genel özellikleri, eğitimde ki öneminin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 2 | Eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarının sınıflandırılması ve niteliklerinin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 3 | Eğitimde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarının sınıflandırılması ve niteliklerinin verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 4 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 7 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 12 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 13 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 14 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 15 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme araçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ölçme ve Değerlendirme | |
| 2 | Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S., Bıçak, B. (2008). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri: öğretmen el kitabı. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. | |
| 3 | Bıçak, B. (2008). Performans değerlendirme. İçinde: S. Erkan ve M. Gömleksiz (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta vb.) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 121 | ||