|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKÇE BECİT (gokcebi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının Açık ve Uzaktan Eğitime ilişkin temel kavramları, Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini bilmesi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinmesi, uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemleri bilmesi, uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler hakkında bilgi edinmesi, İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımları öğrenmesi ve uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilmesi ve sunabilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramlarını ve felsefesini açıklar. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Açık ve uzaktan eğitimin tarihçesini bilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Açık ve uzaktan eğitimde eğitimde kullanılan teknolojileri bilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Açık ve uzaktan eğitimde farklı öğrenme durumları için öğretim stratejileri belirler |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme yapar. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Açık ve uzaktan eğitimde internet tabanlı uygulamaları bilir ve kullanır. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Açık ve uzaktan öğrenme (AUÖ) ile ilgili temel kavramlar ve tarihçesi, AUÖ'de öğreten ve öğrenen rolleri, AUÖ'de kullanılan teknolojiler, AUÖ'de öğretim tasarımı, AUÖ'de internet tabanlı teknolojiler, AUÖ'de ölçme ve değerlendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Dünyada uzaktan eğitimin zaman içindeki gelişimi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Türkiye'de uzaktan eğitimin zaman içindeki gelişimi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri, sınıf yönetimi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme uygulamaları | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Proje sunumları | Proje sunumları |
14 | Proje sunumları | Proje sunumları |
15 | Proje sunumları | Proje sunumları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karataş, S., & Çakmak, E. K. (2020). Açık ve Uzaktan Öğrenme. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |