|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ ERKAN BARIŞ (aebaris@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının eğitim hukuku konusunda temel bilgiler edinmelerini sağlamaktır. Bu kapsamda eğitimin hukuksal temelleri irdelenerek, eğitim iş görenlerinin hak ve sorumlulukları yanında, eğitimdeki uygulamaların hangi hukuksal düzenlemelere dayandığının ortaya konulması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hukuk ve yönetim hukukunun temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Türk Eğitim Sistemini kuran ve düzenleyen temel yasaları açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Eğitim paydaşlarının görev, hak ve sorumluluklarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Çocuk Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Beyannamesini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Öğretmenlerin idari ve yargısal denetimini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; hukuk ve yönetim hukukunun temel kavramları, yönetim hukukunun kaynakları, yönetimde haklar ve görevler, çocuk hakları sözleşmesi ve insan hakları beyannamesi, öğretmenlerin idari ve yargısal denetimi, Türk Eğitim Sistemini kuran ve düzenleyen temel yasalar, eğitim paydaşlarının görev, hak ve sorumlulukları konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Tanıtımı; Hukukun Temel Kavramları | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
2 | Hukukun Temel Kavramları | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
3 | Ulusal ve Uluslararası Yasal Çerçevede Eğitim Hakkı | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
4 | Türk Eğitim Sistemini Kuran ve Düzenleyen Temel Metinler | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
5 | Öğrencilerin Hak ve Sorumlulukları | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
6 | Öğretmenlerin Hak ve Sorumlulukları | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
7 | Eğitim Yöneticilerinin Hak ve Sorumlulukları; Müfettişlerinin Hak ve Sorumlulukları | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretmenlerin İdari ve Yargısal Denetimi | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
10 | Öğretmenlerin İdari ve Yargısal Denetimi | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
11 | Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi, Seçimi ve Görevlendirilmesi | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
12 | Velilerin Hak ve Sorumlulukları | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
13 | Dezavantajlı Grupların ve Öğrencilerin Eğitim Hak ve Sorumlulukları | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
14 | Özel Eğitim Kurumları Mevzuatı; Eğitimde Bilişim Hukuku | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
15 | Eğitim Kurumlarında İş Sağlığı ve Güvenliği | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aytaç, T. (2020). Eğitim Hukuku. Ankara: PEGEM. | |
2 | Güçlü M. (2019). Eğitim Hukuku. Ankara: PEGEM. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları ve bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3-15 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |