Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 509 - MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: MB 509 Adı: EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA C Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OKTAY KIZKAPAN (okizkapan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının eğitimde proje hazırlama hakkında bilgi sahibi olmalarını, proje çeşitlerini, proje tabanlı öğrenmeyi, proje planlama ve yürütme aşamalarını, proje yönetimi ve proje ürünlerinin sunumunu öğrenmelerini ve bir proje önerisi hazırlayabilecek bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Proje türlerini bilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Proje tabanlı öğrenmeye göre ders planlayabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Amaçları doğrultusunda bir proje planlayıp yürütebilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Projenin yönetimi ve sunumunu kurallara uygun şekilde yapabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Eğitim alanında bir proje önerisi hazırlayabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme Anlatım, Soru Cevap
2 Proje kavramı ve proje türleri Anlatım, Soru Cevap
3 eTwinning Projeleri Anlatım, Soru Cevap
4 Okullarda uygulanan proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri) Anlatım, Soru Cevap
5 Öğretim programlarında proje tabanlı öğrenme Anlatım, Soru Cevap
6 Proje örneklerinin incelenmesi Anlatım, Soru Cevap
7 Proje konusunun belirlenmesi, alanyazın taraması, projenin mantıksal çerçevesi Anlatım, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Projede bilimsel yöntemin uygulanması Anlatım, Rapor Hazırlama
10 Projenin planlanması ve proje yönetimi Anlatım, Rapor Hazırlama
11 Proje raporunun hazırlaması, geliştirmesi ve sonuçlandırılması Anlatım, Rapor Hazırlama
12 Poster ve broşür tasarlama teknikleri Anlatım, Rapor Hazırlama
13 Proje sunumları ve dönüt verme Proje Sunumu
14 Proje sunumları ve dönüt verme Proje Sunumu
15 Proje sunumları ve dönüt verme Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aziz, A. (2008). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
2 Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün O.E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
3 Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
4 Ünal Peker, D. (2020). Eğitimde proje hazırlama. Vizetek Yayınları.
5 Yildirim, A. ve Şimsek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Sekizinci basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 1 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 14 56
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 120