Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Eleştirel ve Analitik düşünmeyle ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Kısa Sınav |
DÖÇ-2 |
Argümana dayalı eleştirel düşünme sistematiğini okuduklarına uygulayabilir |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 |
Argümana dayalı eleştirel düşünme sistematiğini konuşmalarına uygulayabilir |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Eleştirel ve Analitik Düşünmenin Önemi
Temel Kavramlar Bilgisi
Argümanı bulma
Argüman, açıklama ve görüşleri analiz etme ya da değerlendirme
Kendi Perspektifini Geliştirme: Argüman geliştirme ve ayrıntılandırma
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Eleştirel düşünme yeterliklerinin ele alınması ve dersin eleştirel düşünme ekseninde nasıl ele alınacağının açıklanması
İhtiyaç analizinin yapılması |
Anlatma yöntemi
Soru cevap |
2 |
Konu kapsamında hazırlanan kısa paragrafların, bir argüman içerip içermediğini belirleme |
Beceri geliştirme çalışması
Soru cevap |
3 |
“Fazlasıyla Kolay Bir Kehanet” deneme yazısında argümanı belirleme ve dış materyali analiz etme |
Makale eleştirisi
|
4 |
“Argümanı Dış Materyalden Ayırt Etme Formu”
Çiçek hastalığının yok edilmesinde önemli rol oynayan epidemiyolog Larry Brilliant’ın “The Case For Optimisim” (İyimser Olmanın Nedeni) ile ilgili TEDx konuşmasında argümanı belirleme ve dış materyali analiz etme
|
Kavram haritası |
5 |
I. Grup 1. Tartışma Oturumu |
Tartışma
soru-cevap |
6 |
II. Grup 1.Tartışma Oturumu |
Tartışma
soru-cevap |
7 |
III. Grup 1. Tartışma Oturumu |
Tartışma
soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Genel değerlendirme ve dönüt |
Tartışma
soru-cevap |
10 |
I. Grup 2. Tartışma Oturumu |
Tartışma
soru-cevap |
11 |
II. Grup 2. Tartışma Oturumu |
Tartışma
soru-cevap |
12 |
III. Grup 3. Tartışma Oturumu |
Tartışma
soru-cevap |
13 |
Genel değerlendirme ve dönüt |
Tartışma
soru-cevap |
14 |
Genel Tartışma Oturumu |
Tartışma
soru-cevap |
15 |
Genel değerlendirme ve yansıtma |
Tartışma
soru-cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Gerald M. Nosich, 'Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi', Çev. Birsel Aybek, Anı Yay. |
2 |
Cottrell, S. (2005). Critical Thinking Skills: Developing Effective Analysis and Argument. New York: Palgrave Macmillan |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Larry Brilliant’ın “The Case For Optimisim” (İyimser Olmanın Nedeni) ile ilgili TEDx konuşması
“Maltus’un Hayaleti” başlıklı deneme yazısı
“Süpermarkette” deneme yazısı |