|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ZEHRA TURAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç kavramlarını açıklar. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul etkisini açıklar. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasını yapar. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını bilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etik, ahlak, değer erdem ve karakter kavramları | Tartışma Yöntemi |
2 | Karakter eğitiminde başlıca yaklaşım ve uygulamalar- Değerler Eğitiminin Gerekçeleri | Tartışma Yöntemi |
3 | Değer Eğitimi Yaklaşımları ve Önerileri- | Tartışma Yöntemi |
4 | Erken Çocuklukta Değerler Eğitimi | Tartışma Yöntemi |
5 | İlköğretim ve Ortaöğretimde Değerler | Tartışma Yöntemi |
6 | Örtük Program ve Değerler | Tartışma Yöntemi |
7 | Öğretmenlerin Değerler Eğitimine Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karakter ve Değerler Eğitiminde Kullanılan Yaklaşımlar | Tartışma Yöntemi |
10 | Eğitim Felsefesi Açısından Değerler Eğitimi | Tartışma Yöntemi |
11 | Batı Temelli Değerler Eğitimi Programları | Tartışma Yöntemi |
12 | Değerler Eğitimine Türk ve İslam Dünyası Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi |
13 | Değerler Eğitimine Türk ve İslam Dünyası Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi |
14 | Değerler Eğitiminde Temel Sorunlar | Tartışma Yöntemi |
15 | Dönemin Genel Değerlendirmesi | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaymakcan, R. (2007). Değerler ve Eğitimi. Dem Yayınları | |
2 | Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım | |
3 | Yüksek Öğretimde ve Öğretmen Yetiştirmede Karakter Eğitimi, Ayşen Bakioğlu- Nur Sılay, Nobel Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |