Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 514 - MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: MB 514 Adı: KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM C Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET ÖZCAN (mehmetozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlara yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karşılaştırmalı eğitimin, tanımını, kapsamını ve tarihçesini; yöntem ve araştırmalarını açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma kavramlarını açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders karşılaştırmalı eğitimin tanım, kapsam ve amacı ile diğer bilim dalları ile ilişkisini, gelişim evrelerini, sorunlarını, Türkiye’de karşılaştırmalı eğitim çalışmalarını ve farklı eğitim sistemlerinden örnekleri içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Karşılaştırmalı Eğitim Bilimine Giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Karşılaştırmalı Eğitimin tanımı, önemi, tarihi ve gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Türk Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Çin Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Japonya Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Estonya Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Güney Kore Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Finlandiya Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 İngiltere Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Almanya Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Fransa Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Norveç Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Amerika Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Yeni Zelanda Eğitim Sistemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Balcı, A. (2015). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
2 Türkoğlu, A. (2020). Karşılaştırmalı Eğitim: Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 4-14 1 40
5.Rapor 8,16 1 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 11 22
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 120