| Kodu: MB 514 | 
				Adı: KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM A/B | 
				Teorik+Uygulama: 2+0 | 
				AKTS: 4 | 
			 
		 
		 | 
	
	
		| Sınıf/Yarıyıl | 
        				1 / Güz | 
			
	
		| Ders Düzeyi | 
		Lisans | 
	
	
		| Ders Türü | 
		Seçmeli | 
	
	
		| Bölümü | 
		MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ | 
	
	
		| Ön Koşul Dersleri | 
		
			Yok	 | 
	
	
		| Öğretim Sistemi | 
		Örgün | 
	
	
		| Ders Süresi | 
		14 Hafta | 
	
	
		| Öğretim Elemanı | 
		MEHMET ÖZCAN (mehmetozcan@nevsehir.edu.tr) | 
	
	
		Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları | 
		   | 
	
	
		| Öğretim Dili | 
		 Türkçe  | 
	
	
		| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | 
		Yok | 
	
	
		| Dersin Amacı | 
	
	
		| Bu dersin amacı, karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlara yönelik bilgi kazandırmaktır. | 
	
	
		| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Karşılaştırmalı eğitimin, tanımını, kapsamını ve tarihçesini; yöntem ve araştırmalarını açıklayabilir.  | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.  
			
		 | 
		 Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırabilir.  | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.  
			
		 | 
		 Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma kavramlarını açıklayabilir.   | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.  
			
		 | 
		 Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Bu ders karşılaştırmalı eğitimin tanım, kapsam ve amacı ile diğer bilim dalları ile ilişkisini, gelişim evrelerini, sorunlarını, Türkiye’de karşılaştırmalı eğitim çalışmalarını ve farklı eğitim sistemlerinden örnekleri içermektedir. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Karşılaştırmalı Eğitim Bilimine Giriş | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 2 | 
		Karşılaştırmalı Eğitimin tanımı, önemi, tarihi ve gelişimi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 3 | 
		Türk Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 4 | 
		Çin Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 5 | 
		Japonya Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 6 | 
		Estonya Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 7 | 
		Güney Kore Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Finlandiya Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 10 | 
		İngiltere Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 11 | 
		Almanya Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 12 | 
		Fransa Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 13 | 
		Norveç Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 14 | 
		Amerika Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
		
		| 15 | 
		Yeni Zelanda Eğitim Sistemi | 
		Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Balcı, A. (2015). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.  | 
	
		
		| 2 | 
		Türkoğlu, A. (2020). Karşılaştırmalı Eğitim: Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Ankara: Anı Yayıncılık.  | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Ders Notları, Bilgisayar |