Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 516 - MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: MB 516 Adı: MÜZE EĞİTİMİ A/B Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SALİHA BARATALI (salihabaratali@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, müze ve müzecilik, sosyo-kültürel anlamda müzeciliğin yeri ve önemi, kültür aktarımındaki müzeciliğin işlevi konuları üzerine genel bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müze ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Müzeciliğin temel işlevini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Müze eğitimin önemini yorumlayabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Sosyo-kültürel anlamda müzeciliğin yeri ve önemini kavrar. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Müzenin okul dışı öğrenmedeki önemini tartışabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Müzeciliğin kültür aktarımındaki değer algısını yorumlayabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Müzecilikte sanal ortamın gelişimini ve gündelik hayata yansımasını tartışabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Müze ve müzeciliğin gelişimini ve bu gelişimin eğitim hayatına katkısı, müze ve yapılandırmacı yaklaşım, müzenin işlevi, okul dışı öğrenme ortamı olarak müzelerin önemi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müze eğitimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Kültürel miras, somut miras ve somut olmayan kültürel miras, doğal miras Koleksiyonlarına göre müzeler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Koleksiyonlarına göre müzeler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Müze eğitiminin önemi ve hedefleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Müze eğitimin aşamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Müzede öğrenme, bağlamsal öğrenme ve bireysel özellikler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Müzenin sosyo-kültürel ve fiziksel özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Müze ve yapılandırmacı yaklaşım, müzenin işlevi, okul dışı öğrenme ortamı olarak müzelerin önemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Müze gelişiminin özellikleri, müze eğitiminin özellikleri, müzede eğitim programları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Müze eğitiminde yöntem ve teknikler, müzede teknoloji kullanımının önemi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Müze içi teknoloji sistemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Müze dışı teknoloji sistemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Sanal ortamda müze örnekleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Müzede ölçme ve değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Buyurgan, S. (2019). Müzede Eğitim Öğrenme Ortamı Olarak Müzeler. Ankara: Pegem Yayınevi.
2 Karadenizi C. (2018). Müze Kültür Toplum. Ankara: İmge Kitapevi Yayınları.
3 Öztürk, F. (2019). Etkinliklerle Müze Eğitimi Kitabı. Ankara: Pegem Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 5 35
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 7 4 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121