|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT YAŞAR (syasar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; yetişkin eğitimi, hayat boyu öğrenme, hayat boyu öğrenme becerileri ve Türkiye’de ve diğer ülkelerde yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme uygulamaları konularında bilgi kazandırarak bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için hayat boyu öğrenmeyi yaşam tarzına dönüştürebilme ve yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim, yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Yetişkin eğitimi yaklaşım ve modellerini karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Hayat boyu öğrenme becerilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Türkiye’de ve diğer ülkelerde yürütülen yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme uygulamalarını karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Hayat boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirebilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, eğitim ve yetişkin eğitimi kavramları, yetişkin ve özellikleri, yetişkin eğitimi yaklaşım ve modelleri, yetişkin eğitimi programları, hayat boyu öğrenme, hayat boyu öğrenme becerileri ile Türkiye’de ve diğer ülkelerde yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme uygulamaları konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Kavram Haritası Yapma |
2 | Yetişkin ve özellikleri, yetişkin eğitimi kavramı (Amaç, ilke ve kapsam) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Kavram Haritası Yapma |
3 | Yetişkin eğitimi yaklaşım ve modelleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Kavram Haritası Yapma |
4 | Yetişkin eğitimi programları | Örnek Olay |
5 | Yetişkin eğitiminde kullanılan teknikler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Türkiye’de yetişkin eğitimi | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
7 | Diğer ülkelerde yetişkin eğitimi | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hayat boyu öğrenme kavramı (Amaç, ilke ve kapsam) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Hayat boyu öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
11 | Hayat boyu öğrenme becerileri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Hayat boyu öğrenmede aile ve toplumun rolü | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Türkiye’de hayat boyu öğrenme uygulamaları | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
14 | Diğer ülkelerde yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme uygulamaları | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
15 | Türkiye’de ve diğer ülkelerde yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme uygulamalarının karşılaştırılması | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güneş, F. & Deveci, T. (2022). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. | |
2 | Ereş, F. (2021). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. | |
3 | Sarıtepeci, M. & Yıldız Durak, H. (2021). Dijital çağda hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. | |
4 | Güçlü, M. (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, ders notları, bilgisayar (akıllı tahta) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 40 |
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 119 |