Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 521 - MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: MB 521 Adı: YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME A/B Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERHAT YAŞAR (syasar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; yetişkin eğitimi, hayat boyu öğrenme, hayat boyu öğrenme becerileri ve Türkiye’de ve diğer ülkelerde yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme uygulamaları konularında bilgi kazandırarak bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için hayat boyu öğrenmeyi yaşam tarzına dönüştürebilme ve yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim, yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Yetişkin eğitimi yaklaşım ve modellerini karşılaştırabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Hayat boyu öğrenme becerilerini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Türkiye’de ve diğer ülkelerde yürütülen yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme uygulamalarını karşılaştırabilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Hayat boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirebilir. PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, eğitim ve yetişkin eğitimi kavramları, yetişkin ve özellikleri, yetişkin eğitimi yaklaşım ve modelleri, yetişkin eğitimi programları, hayat boyu öğrenme, hayat boyu öğrenme becerileri ile Türkiye’de ve diğer ülkelerde yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme uygulamaları konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Kavram Haritası Yapma
2 Yetişkin ve özellikleri, yetişkin eğitimi kavramı (Amaç, ilke ve kapsam) Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Kavram Haritası Yapma
3 Yetişkin eğitimi yaklaşım ve modelleri Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Kavram Haritası Yapma
4 Yetişkin eğitimi programları Örnek Olay
5 Yetişkin eğitiminde kullanılan teknikler Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
6 Türkiye’de yetişkin eğitimi Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
7 Diğer ülkelerde yetişkin eğitimi Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
8 Ara Sınav
9 Hayat boyu öğrenme kavramı (Amaç, ilke ve kapsam) Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
10 Hayat boyu öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
11 Hayat boyu öğrenme becerileri Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
12 Hayat boyu öğrenmede aile ve toplumun rolü Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
13 Türkiye’de hayat boyu öğrenme uygulamaları Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
14 Diğer ülkelerde yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme uygulamaları Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
15 Türkiye’de ve diğer ülkelerde yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme uygulamalarının karşılaştırılması Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Güneş, F. & Deveci, T. (2022). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
2 Ereş, F. (2021). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
3 Sarıtepeci, M. & Yıldız Durak, H. (2021). Dijital çağda hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
4 Güçlü, M. (2020). Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, ders notları, bilgisayar (akıllı tahta)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 1 40
8.Dönem Ödevi 16 1 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 7 21
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 119