Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / PSİ 469 - PSİKOLOJİ

Kodu: PSİ 469 Adı: DUYGU VE BİLİŞ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PSİKOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NİLGÜN TÜRKİLERİ (n.turkileri@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı biliş ve duygu arasındaki ilişkiler üzerine yapılan araştırmaların ilkelerini anlama ile (1) insan duygularının anlaşılmasına yönelik temel yaklaşımlar (2) duygunun yaşamdaki rolünün önemli kanıtları gibi konuları kapsayan diğer bilişsel bilim dallarıyla olan bağlantılarını gösterme ve (3) biliş ve duygu arasındaki etkileşimlerin temel teorik açıklamaları kavratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Duygu ve biliş arasındaki ilişkilerle ilgili çalışmalarda kullanılan temel kavramları ve tanımları bilir. PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsan duygularının kavramsallaştırılmasına yönelik temel teorik yaklaşımları bilir. PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Duygudurumun dikkat üzerindeki etkisine ilişkin temel deneyleri ve kanıtları bilir. PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Ruh halinin düşünme ve karar verme üzerindeki etkisine ilişkin temel deneyleri ve kanıtları bilir. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Duyuşsal hesaplama çalışmaları ve uygulamalarında temel yaklaşımları bilir PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders, bilişsel bilim, duygu çalışmaları ve ilgili alanlardaki çağdaş bilimsel araştırmalara dayanmaktadır. Bilişsel bilimler ve teknolojiler alanlarında yetkin uzmanların yetiştirilmesinde esastır. Alandaki en son araştırmaların grup tartışmaları ve öğrenciler tarafından yeni deneysel tasarımların geliştirilmesi dahil olmak üzere çeşitli yenilikçi öğretim teknikleri uygular.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İnsan Duygularına Giriş sözlü anlatım & ppt
2 Duygudurumun Biliş Üzerine Etkileri: Yöntemsel Konular sözlü anlatım & ppt
3 Duygudurumun Dikkat Üzerine Etkileri sözlü anlatım & ppt
4 Duygudurumun Karar Verme ÜZerine Etkileri sözlü anlatım & ppt
5 Duygudurumun Yargı Üzerine Etkileri: Bilgi İşleme Kuramı olarak Duygu sözlü anlatım & ppt
6 Bellek ve Duygu sözlü anlatım & ppt
7 Duygusal Bilgiyi İşleme: Duygusal Denk ve Denk Olmayan Uyaranlar sözlü anlatım & ppt
8 Ara Sınav
9 Duyguların Algısı: Duygusal Zeka sözlü anlatım & ppt
10 Duyguların Hesaplanması sözlü anlatım & ppt
11 Duygu Düzenleme sözlü anlatım & ppt
12 Temel duygular ve bozukluklar sözlü anlatım & ppt
13 Üzüntü ve Öfke sözlü anlatım & ppt
14 İğrenme sözlü anlatım & ppt
15 Mutluluk sözlü anlatım & ppt
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Handbook of Affective Sciences. Richard J. Davidson, Klaus R. Scherer, and H. Hill Goldsmith. Oxford University Press. 2002
2 Handbook of Communication and Emotion. Edited by: Peter A. Andersen and Laura K. Guerrero. Academic Press. 1996
3 The Cambridge Handbook of Cognitive Science. Keith Frankish and William Ramsey. Cambridge University Press. 2012
4 Niedenthal, P. M., & Ric, F. (2017). Psychology of Emotion (Vol. Second edition). New York, NY: Psychology Press.
5 İnan, E & Yücel, E. (2020). Psikoloji Penceresinden Duygular. Nobel
6 Mick Power and Tim Dalgleish (2016), Cognition and Emotion (From Order to Disorder), Psychology Press- Taylor and Francis group, London and New York
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitaplar ve ppt

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 142