|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLGÜN TÜRKİLERİ (n.turkileri@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı biliş ve duygu arasındaki ilişkiler üzerine yapılan araştırmaların ilkelerini anlama ile (1) insan duygularının anlaşılmasına yönelik temel yaklaşımlar (2) duygunun yaşamdaki rolünün önemli kanıtları gibi konuları kapsayan diğer bilişsel bilim dallarıyla olan bağlantılarını gösterme ve (3) biliş ve duygu arasındaki etkileşimlerin temel teorik açıklamaları kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Duygu ve biliş arasındaki ilişkilerle ilgili çalışmalarda kullanılan temel kavramları ve tanımları bilir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan duygularının kavramsallaştırılmasına yönelik temel teorik yaklaşımları bilir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Duygudurumun dikkat üzerindeki etkisine ilişkin temel deneyleri ve kanıtları bilir. |
PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ruh halinin düşünme ve karar verme üzerindeki etkisine ilişkin temel deneyleri ve kanıtları bilir. |
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Duyuşsal hesaplama çalışmaları ve uygulamalarında temel yaklaşımları bilir |
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, bilişsel bilim, duygu çalışmaları ve ilgili alanlardaki çağdaş bilimsel araştırmalara dayanmaktadır. Bilişsel bilimler ve teknolojiler alanlarında yetkin uzmanların yetiştirilmesinde esastır. Alandaki en son araştırmaların grup tartışmaları ve öğrenciler tarafından yeni deneysel tasarımların geliştirilmesi dahil olmak üzere çeşitli yenilikçi öğretim teknikleri uygular. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnsan Duygularına Giriş | sözlü anlatım & ppt |
2 | Duygudurumun Biliş Üzerine Etkileri: Yöntemsel Konular | sözlü anlatım & ppt |
3 | Duygudurumun Dikkat Üzerine Etkileri | sözlü anlatım & ppt |
4 | Duygudurumun Karar Verme ÜZerine Etkileri | sözlü anlatım & ppt |
5 | Duygudurumun Yargı Üzerine Etkileri: Bilgi İşleme Kuramı olarak Duygu | sözlü anlatım & ppt |
6 | Bellek ve Duygu | sözlü anlatım & ppt |
7 | Duygusal Bilgiyi İşleme: Duygusal Denk ve Denk Olmayan Uyaranlar | sözlü anlatım & ppt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duyguların Algısı: Duygusal Zeka | sözlü anlatım & ppt |
10 | Duyguların Hesaplanması | sözlü anlatım & ppt |
11 | Duygu Düzenleme | sözlü anlatım & ppt |
12 | Temel duygular ve bozukluklar | sözlü anlatım & ppt |
13 | Üzüntü ve Öfke | sözlü anlatım & ppt |
14 | İğrenme | sözlü anlatım & ppt |
15 | Mutluluk | sözlü anlatım & ppt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Handbook of Affective Sciences. Richard J. Davidson, Klaus R. Scherer, and H. Hill Goldsmith. Oxford University Press. 2002 | |
2 | Handbook of Communication and Emotion. Edited by: Peter A. Andersen and Laura K. Guerrero. Academic Press. 1996 | |
3 | The Cambridge Handbook of Cognitive Science. Keith Frankish and William Ramsey. Cambridge University Press. 2012 | |
4 | Niedenthal, P. M., & Ric, F. (2017). Psychology of Emotion (Vol. Second edition). New York, NY: Psychology Press. | |
5 | İnan, E & Yücel, E. (2020). Psikoloji Penceresinden Duygular. Nobel | |
6 | Mick Power and Tim Dalgleish (2016), Cognition and Emotion (From Order to Disorder), Psychology Press- Taylor and Francis group, London and New York | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitaplar ve ppt |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |