|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | YEREL YÖNETİMLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA GÖKÇEN ÇETİN (fgokcencetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Siyasal çözümlemenin temel içeriğini oluşturan siyasal düşünceleri, tarihsel bir perspektifle çözümlemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyasal düşüncenin doğuşu ve temelleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Siyasal kurum ve süreçlerin gelişim süreçlerini bilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Analitik ve karşılaştırmalı düşünce imkanı bulur |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Siyasal düşüncelere ilişkin çok boyutlu bakış açısı geliştirir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Siyasal düşünceler tarihinin ana dönemleri, Siyasal düşünceleri karşılaştırmalı analizi, Siyasal düşüncelerin felsefi ve sosyo-ekonomik perspektifi gibi konuları içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders hakkında tanıtıcı bilgiler sunma | Soru Cevap |
2 | Siyasi düşünceler tarihinin kapsamı, siyaset, siyasi iktidar, devlet ve devletin ortaya çıkışı | Anlatma |
3 | Antik Yunanın çağdaşı toplumlarda siyasal düşünce (Mezopotamya-Hint-Çin), Antik Yunan’da demokrasi düşüncesinin gelişimi: Sokrates, Platon, Aristoteles | Anlatma |
4 | Roma Siyasi Düşüncesi: Cicero-Seneca-Epiktetos | Anlatma |
5 | Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Yayılışı, Ortaçağda Hıristiyan Siyasi Düşüncesi | Anlatma |
6 | İslam Siyasi Düşüncesi | Anlatma |
7 | Siyasi Düşünce Alanında Türk Dünyasındaki Gelişmeler | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeniçağ Başlarında Siyasal Değişim: Niccolo Machiavelli-Jean Bodin | Anlatma |
10 | Protestanlık ve Siyasi düşünce, Martin Luther- Kapitalizm ve Protestanlık | Anlatma |
11 | İngitere’deki gelişmeler, Thomas More-Thomas Hobbes-John Locke | Anlatma |
12 | Aydınlanma dönemi ve koşulları, Montesquieu-Roessseau | Anlatma |
13 | Fransız İhtilali ve Almanya, Hegel-Nietzche | Anlatma |
14 | Osmanlı Devleti’nde Siyasi Düşüncenin Gelişimi, Yeni Osmanlılar, Şinasi-Ziya Paşa- Namık Kemal | Anlatma |
15 | Jön Türkler, Ahmet Rıza-Mizancı Murat-Prens Sabahattin | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mehmet Ali Ağaoğulları, Batı'da Siyasal Düşünceler Tarihi (İletişim yayınları, İstanbul, 2011) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |