|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YEREL YÖNETİMLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TALİP KURŞUNCU (kursuncut@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NAZMİYE ÇAĞLAR TOPAL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk siyasal hayatının aktörleri, siyasal ideolojileri, dönemleri ve temel dönüm noktaları üzerine öğrencilerin fikir sahibi olmalarını ve güncel siyasal ve toplumsal gelişmelere dair tarihsel bir bakış açısı kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkiye Cumhuriyeti'nin sosyal, siyasal ve iktisadi tarihsel sürecinin temel süreçlerini analiz eder. |
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. PÇ-6 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. PÇ-8 8- Atatürk ilke ve inkılâplarını bilir. PÇ-10 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Erken dönem cumhuriyette iktidar ilişkilerini açıklar. |
PÇ-1 1- Kamu hukukunu bilir.
PÇ-6 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. PÇ-8 8- Atatürk ilke ve inkılâplarını bilir. PÇ-10 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk ekonomisi ve siyaseti arasındaki ilişkiyi tartışır. |
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. PÇ-6 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. PÇ-8 8- Atatürk ilke ve inkılâplarını bilir. PÇ-10 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Çok partili demokrasiye geçişteki yapısal sorunları tartışır. |
PÇ-1 1- Kamu hukukunu bilir.
PÇ-6 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. PÇ-8 8- Atatürk ilke ve inkılâplarını bilir. PÇ-10 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. |
|
| DÖÇ-5 | Türkiye'deki popülizm ve kliental ilişkileri tanımlar. |
PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. PÇ-6 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. PÇ-10 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Türkiye'deki temel siyasal akımların tarihsel gelişimini analiz eder. |
PÇ-1 1- Kamu hukukunu bilir.
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. PÇ-6 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. PÇ-8 8- Atatürk ilke ve inkılâplarını bilir. PÇ-10 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Modernleşme süreci çerçevesinde Türk Siyasal Hayatı, siyasal düşünceler (İslamcılık, milliyetçilik, feminizm, liberalizm, sosyalizm) siyasal kurumlar (parlamento, seçimler, askeri darbeler), devlet-toplum ilişkileri, sivil toplum örgütleri, Türkiye Cumhuriyetinin kurulması ve kurumlaşması, milli-devlet, Cumhuriyet döneminde siyasal sistemin gelişimi, modernleşme, siyasal kültür, siyasal düşünceler, tek-parti yönetimi, seçimler ve çok partili siyasal hayat deneyimleri, askeri darbeler ve demokrasinin sorunları üzerinde de durulacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Erken Cumhuriyet Dönemi: Reformlar, Muhalefet ve Devlet-Toplum İlişkileri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 2 | Erken Cumhuriyet Dönemi: Reformlar, Muhalefet ve Devlet-Toplum İlişkileri II | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 3 | Tek Parti Rejimi: CHP ve Milli Şef Dönemi I | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 4 | Tek Parti Rejimi: CHP ve Milli Şef Dönemi II | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 5 | Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti İktidarı I | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 6 | Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti İktidarı II | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 7 | 1960 Darbesi ve Demokrasiye Geri Dönüş Çabaları I | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 1960 Darbesi ve Demokrasiye Geri Dönüş Çabaları II | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 10 | Darbe Sonrası Siyasal Partiler ve Hareketler I | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 11 | Darbe Sonrası Siyasal Partiler ve Hareketler ıı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 12 | 1980'lere Doğru Kutuplaşma ve İstikrarsızlık I | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 13 | 1980'lere Doğru Kutuplaşma ve İstikrarsızlık II | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 14 | 1980 Darbesi ve Siyasal Sistemin Yeniden İnşaası | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Zürcher, E. J. (2017), Modernleşen Türkiye'nin Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları. | |
| 2 | Ahmad, F. (2022). Modern Türkiye'nin Oluşumu, İstanbul: Kaynak Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Ders Notları, Bilgisayar, Slayt ve Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||