|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİKRİYE ALKIM ARI (alkimari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı insan düşüncesi ve davranışı hakkında psikoloji bilimine dayalı bir arkaplan sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikoloji konularını ilgili literatüre dayalı olarak açıklar. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak psikoloji alanında özgün çalışmalar ortaya koyar. |
PÇ-9 İhtiyaçlar çerçevesinde kullanabileceği test ve test dışı teknikleri uygular, değerlendirir ve sonuçları yorumlar.
PÇ-25 Bilimsel araştırma yöntemlerini uygun bir şekilde kullanarak alanı ile ilgili makale/projeler hazırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İnsanın gelişimini süreç ve etkenleriyle birlikte açıklar. |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Psikolojinin tanımı, konusu, alanı ve amacı hakkında yorum yapabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Davranışın tanımı, insan davranışlarının altında yatan sebepler. Psikoloji kuramlarına genel bakış, psikolojide araştırma yöntemleri, psikolojide farklı yaklaşımlar, duygu organları, öğrenme, sosyal psikoloji, güdülenme gibi konuları içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikolojinin konusu, tarihi, çalışma alanı ve amacının tanıtılması | Anlatma yöntemi |
2 | Psikolojide farklı yaklaşımlar, çalışma alanları | Anlatma yöntemi |
3 | Psikolojide bilgi toplama teknik ve yöntemleri | Anlatma yöntemi |
4 | Biyolojik bakış açısı, beyin yapısı | Anlatma yöntemi |
5 | Duyum ve algı konularının tanıtılması | Anlatma yöntemi |
6 | Bilinç ve bilinç durumları | Anlatma yöntemi |
7 | Öğrenme | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bellek | Anlatma yöntemi |
10 | Biliş Düşünme Zeka ve Dil | Anlatma yöntemi |
11 | Yaşam boyu Gelişim | Anlatma yöntemi |
12 | Güdülenme, Stres ve Duygular | Anlatma yöntemi |
13 | Sosyal Psikoloji | Anlatma yöntemi |
14 | Kişilik Kuramları | Anlatma yöntemi |
15 | Psikolojik Bozukluklar ve terapiiler | Anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cicarelli, K. S., White, J. N.(2019). Bir keşif gezintisi. Nobel Yayınevi. 3. baskı. Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon ve beyaz tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 107 |