|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİKRİYE ALKIM ARI (alkimari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bireyin doğumdan ölüme kadarki gelişim süreçlerini incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaşamın erken döneminde sosyal yönelim ve bağlanmanın gelişimini tanımlar; sosyal bağlamların bebeklerin gelişimini nasıl etkilediğini açıklar. |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çocuklukta meydana gelen bilişsel değişimlere ilişkin temel görüşleri açıklar ve dil gelişiminin nasıl gerçekleştiğini özetleyebilir. |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı gelişimsel evrelerdeki normal gelişimi tanımlar; farklı türden engelleri olan bireyleri ve bireylere olası problemlerinde yardımcı olma stratejilerini tanımlayabilir. |
PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-7 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran oryantasyon programı hazırlar ve uygular. PÇ-15 Özel gereksinimi olan bireylerin mevcut potansiyellerini fark etmeleri, bunları geliştirmelerine yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fizyolojik gelişim, bilişsel gelişim, sosyal gelişim, ahlak gelişimi, gelişim dönemleri, gelişim görevleri, bebeklik, çocukluk, ergenlik dönemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikoloji nedir? Davranış nedir? | Anlatma Yöntemi |
2 | İnsan doğasına bakış | Anlatma Yöntemi |
3 | Gelişimle ilgili temel kavramlar ve ilkeler | Anlatma Yöntemi |
4 | Bebeklik ve erken çocukluk dönemi fiziksel ve bilişsel gelişim | Anlatma Yöntemi |
5 | Bebeklik ve erken çocukluk döneminde kişilik gelişimi | Anlatma Yöntemi |
6 | Orta çocukluk dönemi fiziksel ve bilişsel gelişim | Anlatma Yöntemi |
7 | Orta çocukluk döneminde sosyal gelişim | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ergenlik döneminde cinsel, fiziksel ve bilişsel gelişim | Anlatma Yöntemi |
10 | Ergenlik döneminde sosyal gelişim ve kimlik gelişimi | Anlatma Yöntemi |
11 | Ego savunma mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
12 | Ahlak gelişimi hakkında Dewey ve Piaget'in görüşleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Ahlak gelişimi hakkında Kohlberg ve Gilligan'ın görüşleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi |
15 | Vaka inceleme | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arı, R. (2021). Eğitim psikolojsi. Nobel Yayın Dağıtım. 5. Basım Temmuz, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Beyaz tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 107 |