|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHTAP ARACI KAZICI (maraci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrencilere yönetimin temel fonksiyonlarını, yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini ve işletme yönetimiyle ilgili temel kavramlar olan iletişim, çatışma, stres yönetimi gibi kavramları öğreterek, ileride bu konuda çalışmak isteyen öğrencilere temel hazırlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Planlama, örgütleme, yönlendirme ve kontrol gibi yönetim fonksiyonlarını sınıflayabileceklerdir, |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yönetim modellerini ve fikirlerini eleştirel bakış açısıyla tartışabileceklerdir, |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Gerçek yaşamdaki yönetimsel sorunları saptayıp, çözüm üretebileceklerdir |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yönetimin tarihsel gelişimi ve yönetimin fonksiyonlarını kavrar. |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, işletme yönetimi bilgilerine giriş mahiyetinde olup, bu ders kapsamında işletme yönetiminin tarihsel gelişimi ve işletmenin yönetimi ile ilgili tüm fonksiyonların ayrıntılı olarak incelenerek, bu fonksiyonların etkin olarak gerçekleştirilmesi için gerekli karar alma, çatışma, stres yönetimi gibi konular anlatılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetime ilişkin temel kavramlar ve yönetimin tanımı ve kapsamı | Anlatma Yöntemi |
2 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi ve Güncel Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Yönetim Çevresi | Anlatma Yöntemi |
4 | Planlama ve Karar alma | Anlatma Yöntemi |
5 | Strateji Geliştirme ve Uygulama. | Anlatma Yöntemi |
6 | Örgütsel Yapılanma. | Anlatma Yöntemi |
7 | Örgütsel Yapılanma | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütsel Çatışma | Anlatma Yöntemi |
10 | Örgütsel Yaratıcılığın yönetimi | Anlatma Yöntemi |
11 | Stres Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
12 | Kriz Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
13 | Kriz Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
14 | Örgütsel Yapılanma | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şerif ŞİMŞEK, Adnan ÇELİK, Yönetim ve Organizasyon, Eğitim Akademi Yayınları, Konya, 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 3 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |