|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına Açık ve Uzaktan Eğitime ilişkin temel kavramlar, Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar, uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemler, uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler, İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımlar ve uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilme ve sunabilme hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramlarını ve felsefesini açıklar.. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Açık ve uzaktan eğitimin tarihçesini bilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Açık ve uzaktan eğitimde eğitimde kullanılan teknolojileri bilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Açık ve uzaktan eğitimde farklı öğrenme durumları için öğretim stratejileri belirler. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme yapar. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Açık ve uzaktan eğitimde internet tabanlı uygulamaları bilir ve kullanır. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Açık ve uzaktan öğrenme (AUÖ) ile ilgili temel kavramlar ve tarihçesi, AUÖ'de öğreten ve öğrenen rolleri, AUÖ'de kullanılan teknolojiler, AUÖ'de öğretim tasarımı, AUÖ'de internet tabanlı teknolojiler, AUÖ'de ölçme ve değerlendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Açık ve uzaktan öğrenme ile ilgili temel kavramlar. Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihçesi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Açık ve uzaktan öğrenme modelleri. Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan teknolojiler | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Açık ve uzaktan öğretimde öğreten ve öğrenen rolleri | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Açık ve uzaktan öğretim yönetimi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Açık ve uzaktan öğrenme için öğretim tasarımı. | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Açık ve uzaktan öğrenmede internet tabanlı uygulamalar. | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Karma öğrenme ortamları ve internet üzerinden herkese açık kurslar. | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Açık ve uzaktan öğrenmede materyal ve içerik geliştirme | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Açık ve uzaktan öğrenmede sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Açık ve uzaktan öğrenmede materyal ve içerik geliştirme | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Proje sunumları | Proje Sunumu |
14 | Proje sunumları | Proje Sunumu |
15 | Proje sunumları | Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tekinarslan, E., & Gürer, M. D. (2019). Açık ve uzaktan öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |