Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 402 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 402 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 12
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞENOL KARTAL, SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, DERYA ÖZLEM YAZLIK, DENİZ KAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerileri uygulama okullarında bizzat eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak deneyim elde etmelerini sağlamak, böylece öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler, uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebileceklerdir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Öğrenciler, kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabileceklerdir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Öğrenciler, öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebileceklerdir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Öğrenciler, sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebileceklerdir PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
2 Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
3 alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
4 alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
5 öğretim ortamlarını hazırlama Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
6 öğretim ortamlarını hazırlama Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
7 bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
10 bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
11 sınıfı yönetme Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
12 sınıfı yönetme Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
13 sınıfı yönetme Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
14 ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
15 ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demircioğlu, İ. H. (Ed.) (2010). Aday Öğretmenler için Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
çeşitli ders materyalleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 0 0 0
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 7 1 40
5.Rapor 14 1 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 14 84
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 14 84
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 364