|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan ve çevre arasındaki ilişkileri ortaya koymak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | genel fiziki coğrafyanın tanımını yaparak yeryüzü şekillerinin özelliklerini kavrayacak. |
PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | sular coğrafyasının önemini kavrayacak. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | iklim bilgisi ve toprak coğrafyasının ana hatlarını benimseyecek. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-17 Alana yakın görülen demokrasi, insan hakları ve vatandaşlık dallarda çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | bitkiler ve hayvanlar coğrafyasının özelliklerini kavrayacak. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Coğrafya biliminin gelişimi ve bilimsel kimlik kazanma süreçleri; dünyanın oluşumu ve jeolojik geçmişi, içyapısı, şekli, hareketleri ve buna bağlı oluşan sonuçlar; yeryüzünün şekillenmesi ve bu süreçte etkili olan faktörler (jeomorfoloji); dünya atmosferi ve iklim sistemi (klimatoloji); yeraltı ve yerüstü sularının dağılışı, özellikleri ve etkileri (hidrografya); toprak coğrafyası (oluşum, çeşitleri, dağılışı, toprak sorunları); bitki coğrafyası (sınıflandırma, yetişme ortamı şartları, dağılışı), harita bilgisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Matematik Coğrafya,Evren, Galaksi ve Güneş Sistemi | Anlatım ve Tartışma |
2 | Gezegenler, Meteor ve Meteroitler, Ay | Anlatım ve Tartışma |
3 | Dünya ile ilgili bazı terimler. Dünya'nın hareketleri ve sonuçları | Anlatım ve Tartışma |
4 | Mevsimlerin Oluşumları. Enlem ve Boylamların Önemli Özellikleri | Anlatım ve Tartışma |
5 | Harita Bilgisi | Anlatım ve Tartışma |
6 | Harita Çeşitleri, Ölçekler | Anlatım ve Tartışma |
7 | İzohipslerin Özellikleri, Profil ve Eğim Hesabı | Anlatım ve Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atmosfer ve İklim | Anlatım ve Tartışma |
10 | Jeomorfoloji | Anlatım ve Tartışma |
11 | Kayaçların Özellikleri | Anlatım ve Tartışma |
12 | Jeolojik Devirler | Anlatım ve Tartışma |
13 | Hidroğrafya | Anlatım ve Tartışma |
14 | Toprak Coğrafyası | Anlatım ve Tartışma |
15 | Bitki Coğrafyası | Anlatım ve Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Doğanay Hayati, Ramazan Sever, 2011, Genel ve Fiziki Coğrafya, Pegem Yayıncılık | |
2 | Akengin, H. ve Dölek İ. (2017). Genel Fiziki Coğrafya. Ankara: Pegem Akademi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
AKKUŞ,Akif,1998; Genel Fiziki Coğrafya, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 16 | 64 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 16 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 16 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |