Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOSAE 507 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOSAE 507 Adı: SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET DURMAZ (ahmetdurmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Güncel olarak ortaokullarda okutulmakta olan sosyal bilgiler ders kitapları ile Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarını Tanır PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarını Eleştirel Bir Bakış Açısıyla İnceler PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır.
PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Alanına özgü ders kitaplarını kritik eder PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÇ-4 Türkçeyi güzel ve etkili kullanarak sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar.
PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel tasarım, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğretim Programlarında ders kitabının yeri, önemi ve gerekliliği Anlatım, Soru cevap, tartışma
2 Ders kitaplarının fiziksel inceleme yöntemleri Anlatım, Soru cevap, tartışma
3 Ders kitaplarının görsel inceleme yöntemleri Anlatım, Soru cevap, tartışma
4 Ders kitaplarının edebi inceleme yöntemleri Anlatım, Soru cevap, tartışma
5 Güncel Sosyal Bilgiler ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitaplarının incelemesi (Şekil olarak) Anlatım, Soru cevap, tartışma
6 Güncel Sosyal Bilgiler ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitaplarının incelemesi (İçerik olarak) Anlatım, Soru cevap, tartışma
7 Ödev Konularının Taksimi (İnceleme ve Raporlaştırma) Anlatım, Soru cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Sosyal Bilgiler Ders kitaplarının Öğretim Programlarındaki kazanımlara uygunluğu açısından incelenmesi Anlatım, Soru cevap, tartışma
10 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının Öğretim Programlarındaki kazanımlara uygunluğu açısından incelenmesi Anlatım, Soru cevap, tartışma
11 Ders kitaplarındaki atıflar ve kaynakçanın Değerlendirilmesi Anlatım, Soru cevap, tartışma
12 Öğrenci Raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi - I Anlatım, Soru cevap, tartışma
13 Öğrenci Raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi - II Anlatım, Soru cevap, tartışma
14 Öğrenci Raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi - III Anlatım, Soru cevap, tartışma
15 Öğrenci Raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi - IV Anlatım, Soru cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akbaba, B.(2013). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu sosyal bilgiler.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 1 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 114