|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin en temel amacı öğrencilerin bilimsel ve teknolojik farkındalıklarını arttırmaktır. Bu bağlamda, bilim ve teknolojinin doğası, geçmişten günümüze bilim ve teknolojideki gelişmeler ve bu gelişmelerin insan ve toplum hayatı üzerindeki etkilerinin kavratılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilim ve teknoloji arasındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkilerini açıklar. |
PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilim, teknoloji ve sosyal değişimin geleceği hakkında çıkarımlarda bulunur. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geçmişte ve günümüzde bilim ve teknoloji ilişkisi; geçmişten günümüze bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler; bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkileri; insanlığın ortak bilim mirası; ünlü Türk bilim insanları; yabancı bilim insanları; doku ve organ nakli, nano-teknoloji, gen teknolojisi gibi çağdaş bilimsel gelişmelerin yaşama etkisi; Türk Patent Enstitüsü; telif ve patent hakları; uzay ve havacılık çalışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
2 | Bilimin Tarihi ve Doğası | Anlatım, soru cevap, tartışma |
3 | Bilim Felsefesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknoloji | Anlatım, soru cevap, tartışma |
5 | Türk İslam bilim insanları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
6 | Yabancı bilim insanları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
7 | Feodalite, büyük topların gelişimi ve sosyal değişime etkisi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kopernik devrimi, dinler, felsefe ve sosyal değişim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 | Evrim teorisi, sosyal ve felsefi düşünceye etkisi, diyalektik materyalizm, sosyal darwinizm ve komünizm | Anlatım, soru cevap, tartışma |
11 | İkinci dünya savaşı, nükleer silahlar ve sosyal değişim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
12 | Bilgisayarlar, bilgi iletişim teknolojilerin gelişimi ve sosyal değişime etkisi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 | Doku – organ nakli, gen teknolojisi ve sosyal değişime etkileri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
14 | Modern keşif, buluş ve icatların sosyal değişime etkisi (Yapay zeka, nano teknoloji vs) | Anlatım, soru cevap, tartışma |
15 | Sözde bilim ve sosyal değişim (astroloji, kuantumun yanlış yorumları, parapsikoloji vs) | Anlatım, soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ata, B. (Ed). (2010). Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi:Ankara. | |
2 | Çepni, S., Ayvacı, H.Ş. ve Bacanak, A. (2009), Bilim-Teknoloji-Sosyal Değişim, Celepler Matbaacılıok, Trabzon. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 58 |