Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOSAE 510 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOSAE 510 Adı: SOSYAL BİLGİLERDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET DURMAZ (ahmetdurmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bilgisayarlar, cep telefonları, diğer mobil cihazlar ve akıllı tahtalar ile internetin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı; bilişim teknolojilerine dayalı olarak hazırlanan öğretim etkinliklerinden yararlanılması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sosyal bilgilerdeki başlıca güncel eğitsel yazılımları tanır. PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır.
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Sosyal bilgilerdeki başlıca çevrimiçi eğitsel uygulamaları bilir. PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır.
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Sosyal bilgiler derslerinde doküman, görsel paylaşım uygulamalarını kullanır PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır.
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Sosyal bilgilerde akıl tahta ve diğer sınıf için teknolojileri kullanır. PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır.
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilgisayarlar, cep telefonları, diğer mobil cihazlar ve akıllı tahtalar ile internetin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı; bilişim teknolojilerine dayalı olarak hazırlanan öğretim etkinliklerinden yararlanılması; sosyal medya araçlarının öğretim programları kazanımlarına uygun işe koşulma yolları; okul-aile işbirliği, işbirliğine dayalı eğitim uygulamaları ve saha çalışmalarında kullanılma yolları; öğretmen adaylarının alanlarına uygun yazılımları kullanma yeterliliklerinin artırılmasına yönelik uygulamalar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriğinin tanıtılması, Bilişim teknolojileri nelerdir? Sosyal bilgiler öğretimindeki yeri Anlatım, Soru cevap, tartışma
2 Sosyal bilgiler eğitiminde bilgisayar kullanımı, önemli eğitsel yazılımlar ve eğitsel mobil uygulamalar Anlatım, Soru cevap, tartışma
3 Eğitsel Oyun yazılımları, Birebir öğretim yazılımları, İşbirlikçi öğretim yazılımları Anlatım, Soru cevap, tartışma
4 Benzetim (simülasyon) yazılımları Anlatım, Soru cevap, tartışma
5 Tablo, grafik ve diyagram yazılımları Anlatım, Soru cevap, tartışma
6 Sosyal bilgilerde video kullanımı Anlatım, Soru cevap, tartışma
7 Sanal gezi uygulamaları Anlatım, Soru cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Sunum yazılımları Anlatım, Soru cevap, tartışma
10 Çevrimiçi doküman, görsel paylaşım ortamları, çevrimiçi konferanslar Anlatım, Soru cevap, tartışma
11 Sosyal bilgiler derslerinde sosyal ağların kullanımı Anlatım, Soru cevap, tartışma
12 Başlıca mekânsal teknolojiler (CBS, Google Earth,GPS) Anlatım, Soru cevap, tartışma
13 Sosyal bilgilerde Akıllı tahta kullanımı Anlatım, Soru cevap, tartışma
14 Sanal sınıf uygulamaları Anlatım, Soru cevap, tartışma
15 Değerlendirme Anlatım, Soru cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aytaç, T. (2006). Eğitimde bilişim teknolojileri. Asil Yayın Dağıtım.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 1 40
8.Dönem Ödevi 1 1 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 112