|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YÜCEL (umut.yucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yüksek yapıları diğerlerinden ayıran özellikleri ve bu alandaki temel bilgileri örneklerle birlikte sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüksek yapı tanımını yapabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gökdelenlerin tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Döşemeler ve sistemlerin yatay yüklere göre direnci konularında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Süper yüksek ve mega yüksek yapılar ile Türkiye gökdelenleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Yüksek yapılardaki rüzgâr yüklerini hesaplayabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Yüksek yapılar hakkında kapsamlı bir sunum hazırlayabilir ve bunu açıklık ve tutarlılıkla sunabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, yüksek yapılar hakkında genel bilgiler, gökdelenlerin tarihi gelişimi, döşeme sistemleri, sistemlerin yatay yüklere göre direnci, süper yüksek ve mega yüksek yapılar, Türkiye gökdelenleri ve yüksek yapılardaki rüzgâr yüklerinin hesabı konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yüksek yapılar hakkında genel bilgiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Gökdelenlerin tarihi gelişimi ve ilk gökdelenler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | İlk gökdelenler (devam) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Döşeme sistemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci (çerçeve sistemler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci (perde duvarlı sistemler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci (çekirdek ve yanal sarmalı sistemler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci (tüp sistemler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Sistemlerin yatay yüklere göre direnci (hibrit sistemler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Süper yüksek yapılar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Mega yüksek yapılar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye gökdelenleri ve Dünya'daki yeri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Yüksek yapılardaki rüzgâr yüklerinin hesabı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sağlam, M. R. (2016). Yüksek Yapılar İstanbul'dan Örnekler. Nobel Akademik Yayıncılık | |
2 | Aoyama, H. (2001). Design of Modern Highrise Reinforced Concrete Structures. Imperial College Press | |
3 | Viswanath, H. R., Tolloczko, J. J. A., Clarke, J. N. (2019). Multi-Purpose High-Rise Towers and Building. CRC Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları ve sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |