|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin daha uzun okuma parçaları kullanarak ileri okuma teknikleri geliştirmelerini sağlamak, sözcük dağarcıklarını geliştirmelerine olanak sağlayacak sözcük bilgisine ait farklı açıları görmelerine yardımcı olmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Karşılaştırma, sebep sonuç, sorun çözüm bağlamlarında geliştirilmiş metinleri analiz edebilecektir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bir sözcüğün uzun metinler içinde sözcük bilgisel olarak taşıdığı farklı özellikleri bilir. |
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. PÇ-15 Çeviri ile ilgili prosedürleri, kaynakları ve teknikleri tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Başlangıç düzeyde edebi metin türlerinin taşıdığı özellikleri farkına varabilecektir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin genel kapsamı hakkında bilgi verme, önceki dersin kapsamıyla bağlantı kurma, işleyiş, beklentiler ve değerlendirme açısından bilgi verme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bire bir karşılaştırma öğelerini kullanarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup, incelenmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Bütün noktaları kapsayarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup, incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Benzerlik ve farklılık öğeleri içeren karşılaştırma metinlerinin incelenip okunması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Sebep odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hem sebep hem de sonuç noktalarının yer aldığı sebep-sonuç metinlerinin okunup incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Sorun odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve okunması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Çözüm odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve okunması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Metin içindeki yeni sözcüklere yaklaşma stratejilerinin açıklanıp, metinler üzerinde kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Edebi metin Örnekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 11 | 1 | 20 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 65 | ||