|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencileri okuma , yazma ve eleştirel düşünmeye hazırlamak. Böylece onların fikirleri kavraması, uygun bilgiyi seçip sentez yapmaları ve yazı dilini etkili ve doğru iletişim için kullanmalarını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | okuma parçasındaki ana fikri ve ana fikri destekleyen fikirleri bulabilir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | okuma parçasını detaylı bir şekilde okumadan, parçanın başlığına bakarak parçanın türü ve içeriği hakkında çıkarım yapabilir, ve ayrıca var olan görsellere bakarak okuma parçasıyla görsel arasında bağlantıyı kurabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | ilgili sorulara cevap vermek üzere 2 ayrı okuma parçası arasında ilişki kurarak sonuca varabilir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ana anlam ve detayları okuma parçasından bulmak, çıkarım yapabilmek, yazı model ve alıştırmaları | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 2 | Okuma parçalarında ana fikir taraması, ana cümle yazımı | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 3 | Okuma parçalarından çıkarım yapmak ve destekleyici cümle yazımı | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 4 | Okuma parçasının türünü belirleme ve fikir paragraf örneklerinin incelenmesi | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 5 | Nedenleri belirtmek için bağlaçların kullanımı | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 6 | Metin taraması ve etkili tez cümlesi yazımı | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 7 | The art of Paintball parçası ve süreç yazısı için başlangıç paragrafı yazma | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | writing an introduction part | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 10 | Camping in Oz parçasının incelenmesi ve gelişme ve sonuç paragraf yazımı | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 11 | Recognizing Cohesive Devices isimli okuma parçasını inceleme ve etkili özet yazma | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 12 | Sebep ve neden içerikli okuma parçası ve sebep ve neden türü yazın denemesi | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 13 | Genellemeleri destekleyici okuma parçalarından ayırma ve karşılaştırma yazısı yazma | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 14 | Edebi terimleri kullanma ve karakter analizi üzerine yazın | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 15 | Karakter analizi kompozisyonu yazabilme | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 78 | ||