Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 201 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 201 Adı: İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İHSAN ÜNALDI (ihsan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına, İngiliz dilinin öğretilmesinde kullanılan metot ve yaklaşımlarla ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İngiliz dili eğitiminde kullanılan temel metot ve yaklaşımlar ve yabancı dil öğrenme teorilerinin ana hatları...
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş - Temel terminoloji Anlatma yöntemi
2 Dil eğitimi tarihi I Çeviri Yöntemi, İşitsel-dilsel metot Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
3 Dil eğitimi tarihi II Sesiz yöntem, Doğrudan Metot, Doğal Yaklaşım Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
4 Dil eğitimi tarihi III İletişimsel Yaklaşım Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
5 Yabancı dil eğitiminde uygulanabilecek prensipler ve uygulamaları Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
6 İrade ve dil öğrenimi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
7 Yaş gruplarına göre yabancı dil eğitiminde uygulanabilecek prensipler Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Yabancı dil eğitimi bağlamında beceri seviyeleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
10 Yabancı dil eğitiminde kültürel ve sosyopolitik bağlamlar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
11 Metot odaklı yabancı dil derslerinin incelenmesi ve ilgili tartışmalar I Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
12 Metot odaklı yabancı dil derslerinin incelenmesi ve ilgili tartışmalar II Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
13 Metot odaklı yabancı dil derslerinin incelenmesi ve ilgili tartışmalar III Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
14 Metot odaklı yabancı dil derslerinin incelenmesi ve ilgili tartışmalar IV Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
15 Sorular ve tartışmalar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi İkili Çalışma Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Teaching by Principles by H. Douglas Brown
2 Techniques and Principles in Language Teaching by Diana Larsen-Freeman
3 Longman Dictionary of language teaching and applied linguistics by Jack Richards
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, sunumlar ve görsel materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 1 1
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90