Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 208 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 208 Adı: DİL EDİNİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İHSAN ÜNALDI (ihsan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı ana dil edinme ve yabancı/ikinci dil öğrenme süreçlerinin karşılaştırılması ve bu bilginin pratikte uygulaması ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini ana, yabancı ya da ikinci dil edinimi/ öğrenimi ile ilgili temel terminoloji oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve temel terminoloji Anlatma Yöntemi
2 İngiliz dili bağlamında ana dil edinimindeki aşamalar I Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
3 İngiliz dili bağlamında ana dil edinimindeki aşamalar II Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
4 Ana dil edinimi ve yabancı dil öğrenme süreçlerinin karşılaştırılması I Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
5 Ana dil edinimi ve yabancı dil öğrenme süreçlerinin karşılaştırılması II Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
6 Ana dil edinimi ve yabancı dil öğrenme süreçlerinin karşılaştırılması III Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
7 Soru cevap ve tartışmalar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 İkinci dil öğrenme sürecinde bireysel farklılıklar I Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
10 İkinci dil öğrenme sürecinde bireysel farklılıklar II Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
11 İkinci dil edinim sürecinin incelenmesi I Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
12 İkinci dil edinim sürecinin incelenmesi II Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
13 İkinci dil öğrenme süreci ile ilgili gözlemler ve ilgili tespitler I Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
14 İkinci dil öğrenme süreci ile ilgili gözlemler ve ilgili tespitler II Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
15 Soru cevap ve tartışmalar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 How Languages are Learned by Patsy Lightbown and Nina Spada
2 Principles of language learning and teaching by Douglas Brown
3 Longman Dictionary of language teaching and applied linguistics by Jack Richards
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, sunumlar ve görsel materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 1 1
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90