|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAMET TAŞÇI (samettasci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Dilbilimin birbiriyle ilişkili alanlarını (pragmatik, söylem analizi, toplumdilbilim ve psikodilbilim) açıklama, insan zihninin, dil işlemenin ve üretiminin temel operasyonel ilkelerini tanımlama ve açıklamadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil hakkındaki doğru ve yanlış inançları listeleyip açıklar. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Edimbilim, söylem çözümlemesi, dil tarihçesi, dil değişimi, dil değişkeleri ve toplumsal dilbilim kavramlarını tanımlar ve açıklar. |
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Makrodilbilimin alt dallarındaki önemli kavramlari sunulan veriyle ilişkilendirebilecektir. |
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil öğrencilerinin verileri üzerine yanlış çözümlemesi, durum çalışması ve karşılaştırmalı anadil ve yabancı dil analizleri ve dilin doğasına, yapısına ve kullanımına ilişkin kavramlar; biçimbilgisi: bağımlı ve bağımsız biçimbirim, karmalar, çekim ve türetim biçimbirimleri, biçimbirimsel analiz, biçimbilgisel dil tiplendirmesi, sözcüklerin hiyerarşik iç yapılarının incelemesi, biçimbilimsel sesbilim değişkenliği; sözdizimi: sözcük ulamları, öbek, tümcecik, tümce yapıları, dönüşümlü üretimsel dilbilgisi, yönetim ve bağlama, minimalist program, üye yapısı, rol; edimbilim: gösterim, sezdirim, konuşma ilkeleri, sözeylem ve incelik; toplumdilbilim; ağız, kesit, biçem; söylem: metinsellik ölçütleri, bağlaşıklık öğeleri, söylem bağlantıları, işlevler, söylem durumu, kurumsal söylem, ve bunlar gibi konular. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Introduction to the course. Facts and fallacies about language | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Pragmatics I: Implied meaning, types of context, deixis, reference, anaphora | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Pragmatics I: Implied meaning, types of context, deixis, reference, anaphora | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Presupposition, speech acts, politeness | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Discourse Analysis I: Discourse, cohesion, coherence | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Discourse Analysis I: Discourse, cohesion, coherence | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Discourse Analysis II: Gricean maxims, schemata, scripts | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Language families, cognates, comparative reconstruction, sound changes in English and Turkish | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Language History and Change II: Lexical and syntactic changes in English and Turkish | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Language Varieties I: Accents, dialects, regional variation, isoglosses, dialect boundaries, dialect continuum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Language Varieties II: Bilingualism, language planning, lingua francas, pidgins and creoles | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Language, Society and Culture I: Sociolinguistics; varieties based on social class, education, age, gender and ethnic background | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Language, Society and Culture II: Idiolect, style, register, jargon, diglossia | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | TEKRAR | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yule, G. (2020). The study of language. Cambridge University Press. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |