|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SAMET TAŞÇI (samettasci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı Dilbilimin birbiriyle ilişkili alanlarını (pragmatik, söylem analizi, toplumdilbilim ve psikodilbilim) açıklama, insan zihninin, dil işlemenin ve üretiminin temel operasyonel ilkelerini tanımlama ve açıklamadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dil hakkındaki doğru ve yanlış inançları listeleyip açıklar. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Edimbilim, söylem çözümlemesi, dil tarihçesi, dil değişimi, dil değişkeleri ve toplumsal dilbilim kavramlarını tanımlar ve açıklar. |
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Makrodilbilimin alt dallarındaki önemli kavramlari sunulan veriyle ilişkilendirebilecektir. |
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dil öğrencilerinin verileri üzerine yanlış çözümlemesi, durum çalışması ve karşılaştırmalı anadil ve yabancı dil analizleri ve dilin doğasına, yapısına ve kullanımına ilişkin kavramlar; biçimbilgisi: bağımlı ve bağımsız biçimbirim, karmalar, çekim ve türetim biçimbirimleri, biçimbirimsel analiz, biçimbilgisel dil tiplendirmesi, sözcüklerin hiyerarşik iç yapılarının incelemesi, biçimbilimsel sesbilim değişkenliği; sözdizimi: sözcük ulamları, öbek, tümcecik, tümce yapıları, dönüşümlü üretimsel dilbilgisi, yönetim ve bağlama, minimalist program, üye yapısı, rol; edimbilim: gösterim, sezdirim, konuşma ilkeleri, sözeylem ve incelik; toplumdilbilim; ağız, kesit, biçem; söylem: metinsellik ölçütleri, bağlaşıklık öğeleri, söylem bağlantıları, işlevler, söylem durumu, kurumsal söylem, ve bunlar gibi konular. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Introduction to the course. Facts and fallacies about language | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Pragmatics I: Implied meaning, types of context, deixis, reference, anaphora | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Pragmatics I: Implied meaning, types of context, deixis, reference, anaphora | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Presupposition, speech acts, politeness | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Discourse Analysis I: Discourse, cohesion, coherence | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Discourse Analysis I: Discourse, cohesion, coherence | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Discourse Analysis II: Gricean maxims, schemata, scripts | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Language families, cognates, comparative reconstruction, sound changes in English and Turkish | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Language History and Change II: Lexical and syntactic changes in English and Turkish | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Language Varieties I: Accents, dialects, regional variation, isoglosses, dialect boundaries, dialect continuum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Language Varieties II: Bilingualism, language planning, lingua francas, pidgins and creoles | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Language, Society and Culture I: Sociolinguistics; varieties based on social class, education, age, gender and ethnic background | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Language, Society and Culture II: Idiolect, style, register, jargon, diglossia | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | TEKRAR | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yule, G. (2020). The study of language. Cambridge University Press. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||