Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 202 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 202 Adı: İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İHSAN ÜNALDI (ihsan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına; öğretim programları ile ilgili temel kavramları; geçmişten günümüze İngilizce öğretim programlarının gelişimi; mevcut İngilizce öğretim müfredatına yaklaşımlar; yöntemler, teknikler, materyaller, ölçme ve değerlendirme ve öğretmen yeterlilikleri gibi konularda temel düzeyde bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar; geçmişten günümüze İngilizce öğretimi müfredatlarının geliştirilmesi; mevcut İngilizce öğretimi müfredatına yaklaşımlar; ilgili içeriğin geliştirilmesi; yöntem, teknik, ekipman ve malzemeler; ölçme ve değerlendirme; öğretmen yeterlikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatma Yöntemi
2 Müfredat ve yıllık plan tanımı ve temel terminoloji Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
3 Avrupa Diller Ortak Çerçeve Programı Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
4 Müfredat, ders içeriği geliştirme ve ders planı I Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
5 Müfredat, ders içeriği geliştirme ve ders planı II Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
6 Teknikler, ders kitapları ve ders materyalleri I Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
7 Teknikler, ders kitapları ve ders materyalleri II Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Teknikler, ders kitapları ve ders materyalleri III Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
10 Dil eğitiminde teknoloji kullanımı I Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
11 Dil eğitiminde teknoloji kullanımı II Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
12 Etkileşimli sınıf ortamı oluşturma I Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
13 Etkileşimli sınıf ortamı oluşturma II Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
14 Sınıf yönetimi I Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
15 Sorular ve tartışmalar Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, grup çalışmaları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İngilizce Öğretim Programları 2018, Milli Eğitim Bakanlığı
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, sunumlar, videolar ve görsel materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 1 1
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90