|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FUNDA NALBANTOĞLU YILMAZ (fundan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar, araştırma süreci, veri toplama araçlarının genel özellikleri, verilerin analizi ve değerlendirilmesi, makale, tez ve veri tabanlarına erişim, araştırma modelleri ve türleri, bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar, nicel ve nitel araştırma desenleri, nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi, nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik, makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma, araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama, eğitimde aksiyon (eylem) araştırması konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Veri toplama tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar. PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar. PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Nicel ve nitel araştırma desenlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar. PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Makale, tez ve veri tabanlarına erişebilir. |
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Alanı ile ilgili makale ya da tez inceleyip kritik edebilir. |
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme etkinliklerine dair içeriği ve erişimi geliştirmek için çalışan kurumlar, topluluklar ve gruplarla işbirliği yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlayabilir. |
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme etkinliklerine dair içeriği ve erişimi geliştirmek için çalışan kurumlar, topluluklar ve gruplarla işbirliği yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar, araştırma süreci, veri toplama araçlarının genel özellikleri, verilerin analizi ve değerlendirilmesi, makale, tez ve veri tabanlarına erişim, araştırma modelleri ve türleri, bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar, nicel ve nitel araştırma desenleri, nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi, nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik, makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma, araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama, eğitimde aksiyon (eylem) araştırması konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
2 | Araştırma süreci | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
3 | Literatür tarama-makale, tez ve veri tabanlarına erişim | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
4 | Problemi fark etme ve belirleme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap, grup çalışması |
5 | Araştırma modelleri ve türleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap, grup çalışması |
6 | Nicel araştırma desenleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
7 | Nitel araştırma desenleri-Eğitimde aksiyon (eylem) araştırması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örneklem | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
10 | Verilerin toplanması ve analizi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
11 | Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Bilimsel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
13 | Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu, Soru-cevap, Grup Çalışması |
14 | Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu, Soru-cevap, Grup Çalışması |
15 | Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri.Ankara: Pegem Yayınları. | |
2 | Yılmaz, K. ve Arık, R. S. (2019). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: PEGEM. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 11 | 11 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |