|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, dil sınıfında dil öğretim materyalleri olarak edebi metinlerin nasıl kullanılacağını öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dil sınıflarının düzeyini ve yaş gruplarının özelliklerini tanımlayabilir ve belirleyebilir. |
PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Bir kısa öykü veya roman seçimiyle belirlediği düzey ve yaş grubuna ne öğreteceklerini belirleyebilir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Dil öğretiminde yaş düzeyine göre şiir, roman ya da tiyatro eserini kullanabilir. |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Şiir, roman, kısa öykü, tiyatro eserleri, web 2 araçları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş: Dil ve Edebiyat öğretimi: neden, ne ve nasıl? | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 2 | Edebiyat Öğretiminde Kullanılan Yöntemler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 3 | Dil Öğretiminde Kısa Hikaye Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 4 | Dil Öğretiminde Kısa Hikaye Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 5 | Dil Öğretiminde Roman Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 6 | Dil Öğretiminde Roman Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 7 | Dil Öğretiminde Roman Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dil Öğretiminde Tiyatro Oyunlarının Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 10 | Dil Öğretiminde Tiyatro Oyunlarının Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 11 | Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 12 | Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 13 | Dil Öğretiminde Masal Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 14 | Dil Öğretiminde Masal Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 15 | Hikaye Anlatımı ile Dil Öğretimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Collie, J., Slater, S., Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities (2003) Cambridge University Press, Cambridge. | |
| 2 | Lazar, G. (1993) Literature and Language Teaching. CUP | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 11-12-13 | 6 | 30 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 91 | ||