|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BENGÜ AKSU ATAÇ (benguaksuatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BENGÜ AKSU ATAÇ, | ||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğretmen adaylarının iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dahilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerini kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak nasıl öğretilebileceğini tanımlayabileceklerdir. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | ergen ve yetişkin yaş grupları için dil becerilerini tümleşik olarak öğretmeye yönelik ders planları hazırlayabileceklerdir. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-16 İngiliz dili dışında ikinci bir yabancı dili Avrupa Ortak Dil Portföyünde yer alan B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-17 Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları tanımlayan mevzuata ve mesleki etik ilkelere bağlılık gösterir. PÇ-18 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | il bilgisi, kelime ve telaffuz gibi unsurların diğer dil becerileri ile birlikte nasıl sunulabileceğini anlayabileceklerdir. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders öğrencilerin dil becerilerini günlük hayatta bütünleşik olarak kullanmayı temel alarak, derslerde farklın dil becerilerinin doğal olarak bütünleştirilmesi ile ders planı hazırlamayı içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders ve İzlence tanıtımı ve giriş | Anlatma Yöntemi |
| 2 | EFL/ESL sınıfında entegre beceriler (Oxford makalesi) | Makale Eleştirisi |
| 3 | Dört beceriyi öğretmeye ilişkin güncel bakış açısı (Hinkel makalesi) | Makale Eleştirisi |
| 4 | Öğretim Dili Yapısı | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
| 5 | Dil bilgisi öğretimi | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
| 6 | Kelime öğretimi | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
| 7 | Telaffuz öğretimi | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dil becelerinin öğretimi | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
| 10 | Okuma | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
| 11 | Dinleme | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
| 12 | Yazma | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
| 13 | Konuşma | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
| 14 | Ders planlama | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
| 15 | Genel tekrar | soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| - Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. -Oxford, R. (2001). Integrated Skills in the ESL/EFL Classroom. ERIC Digest. -Hinkel, E. (2006). Current perspectives on teaching the four skills. Tesol Quarterly, 40(1), 109-131. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 13 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 1 | 15 | 60 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 12 | 1 | 12 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 79 | ||