|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İHSAN ÜNALDI (ihsan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına İngiliz dili eğitiminde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle ilgili teorik bilgi ve bunun uygulamalarıyla ilgili bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dil becerilerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | İngiliz dili eğitiminde okuma becerisinin nasıl ölçülüp değerlendirileceğini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | İngiliz dili eğitiminde dinleme becerisinin nasıl ölçülüp değerlendirileceğini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-4 | İngiliz dili eğitiminde yazma becerisinin nasıl ölçülüp değerlendirileceğini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-5 | İngiliz dili eğitiminde konuşma becerisinin nasıl ölçülüp değerlendirileceğini açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-6 | Yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersin içeriğini İngiliz dilinde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin nasıl ölçüleceğiyle ilgili temel kavramlar oluşturmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dil eğitiminde ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 2 | İngiliz dilinde konuşma becerisini ölçme yöntemleri I | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 3 | İngiliz dilinde konuşma becerisini ölçme yöntemleri II | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 4 | İngiliz dilinde konuşma becerisini ölçme yöntemleri III | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 5 | İngiliz dilinde yazma becerisini ölçme yöntemleri I | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 6 | İngiliz dilinde yazma becerisini ölçme yöntemleri II | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 7 | İngiliz dilinde yazma becerisini ölçme yöntemleri III | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İngiliz dilinde okuma becerisini ölçme yöntemleri I | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 10 | İngiliz dilinde okuma becerisini ölçme yöntemleri II | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 11 | İngiliz dilinde okuma becerisini ölçme yöntemleri III | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 12 | İngiliz dilinde dinleme becerisini ölçme yöntemleri I | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 13 | İngiliz dilinde dinleme becerisini ölçme yöntemleri II | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 14 | İngiliz dilinde dinleme becerisini ölçme yöntemleri III | Anlatım, tartışma ve grup çalışmaları |
| 15 | Dersin genel değerlendirilmesi ve öğrenci sorularının tartışılması | Tartışma ve grup çalışmaları |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Testing for Language Teachers by Hughes | |
| 2 | Longman Dictionary of language teaching and applied linguistics by Jack Richards | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve ders içeriği ile ilgili çeşitli kaynaklar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 1 | 10 | |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 10 | ||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||